DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Egyéb

Az Andretti a Formula-E egyik legfelkészültebb csapata?

A Formula-E hétvégi évadnyitóját követően a 2. és a 4. helyet megszerző Andretti Autosport vezeti a csapatok ponttáblázatát, és bár ehhez az utolsó kanyarban történt nagy baleset is kellett, az alakulat tesztpilótája, Matthew Brabham szerint egyáltalán nem véletlen, hogy az amerikaiak ilyen erősen kezdték a szezont.

Bár az Andretti pilótafelállása előzetesen nem tűnt a legerősebbek egyikének, hiszen Charles Picet az utolsó pillanatban szerződtették le, Franck Montagny pedig nem ért el komolyabb eredményeket az elmúlt években, a csapat mégis erősen zárt Peking utcáin. Montagny több látványos előzést bemutatva a 2., Pic pedig a 4. helyen ért célba, noha kétségtelen, hogy Nick Heidfeld és Nicolas Prost ütközésével mindketten két pozíciót előreléptek az utolsó körben.

 

A csapat tesztpilótája, az Andrettivel idén az Indy Lights sorozatot teljesítő Matthew Brabham szerint azonban több van az eredmény mögött a puszta szerencsénél.

 

"Az Andretti Autosport mérnökei már a kezdetektől fogva, az első angliai teszt óta a helyzet magaslatán álltak. Számos más csapatnak sok időbe telt, hogy el tudjanak igazodni az új rendszeren és az autókon, de az Andrettinél a srácok már az elején tudták, hogy mit kell csinálniuk" - nyilatkozta a 20 éves pilóta, aki az idén elhunyt Jack Brabham unokája.

 

"Az időmérőn nem igazán lehet taktikázni, ott mindenki mindent belead, és mivel az autók egyformák, a beállítások dönthetnek. Azt azonban végig tudtuk, hogy az autóink erősek lesznek a versenyeken. A csapatunk lépésről lépésre kidolgozta, hogy milyen forgatókönyv szerint haladunk majd a futamon, és ezt sikerült is megvalósítanunk Kínában."

 



Brabham elmondta, másokhoz hasonlóan ő is kissé fenntartásokkal kezelte a sorozat azonnali sikerének esélyét, de immár kétsége sincs afelől, hogy a Formula-E már az első szezonban is színvonalas és látványos küzdelmeket fog szolgáltatni.

 

"Egy kicsit tartottam attól, hogy a versenyzés értéke lecsökken majd az energiával való takarékoskodás és az eltérő stratégiák miatt, ám végül szórakoztatónak bizonyult a futam, rengeteg előzést láttunk. Nem is kívánhatnánk többet: a győzelem sorsa az utolsó kör utolsó kanyarjában dőlt el egy előzési kísérlettel és ilyen drámai végkifejlettel. Ez hatalmas érdeklődést generálhatott a világon" - mutatott rá.

 

"A baleset a végén nagyon ijesztő volt. Azt hiszem, mindenki megnyugodott, amint kiderült, hogy Nick jól van, és egyúttal örültünk, hogy az autók ekkora becsapódást is kibírnak."
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: