DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Egyéb

Nyert a győri Formula Student csapat Oroszországban

A győri központú Arrabona Racing Team váratlan győzelmet szerzett a Formula Student oroszországi fordulóján, ahol autójuk megbízhatóságával és egyszerűségével tudták felülmúlni a több problémába ütköző ellenfeleiket.

A csapatnak tagja Papp Arnold is, akit idén a gyorsasági-ob formaautós kategóriájából már ismerhetünk. Az egyetemi csapatban azonban nem csak a versenyzői feladatokat látja el, hanem az autó építéséből és felkészítéséből is alaposan kiveszi a részét.

 

"Tavaly kerültem Győrbe az egyetemre, és ekkor én is alapító tagja lettem az Arrabona Racing Teamnek" - mesélte a Formula.hu-nak Arnold. "Eddig motorfejlesztés folyt a városban, de az egyetem szerette volna, hogy ne csak motor, hanem autó is épüljön Győrben. Egy 9-10 fős csapat kezdett el dolgozni a projekten, nagyjából három hónapot vett igénybe a tervezés, majd ugyanennyit a gyártás is. Májusban kezdtük el építeni és az augusztusi gönyűi futamra készült el a gép."

 

"Én a futóművel foglalkozó részleg egyik vezetője vagyok, amibe a járműdinamikai, futómű-geometriai, kinematikai vizsgálatok tartoznak bele. Magyarán szólva a futómű működését, a tapadás növelését tanulmányozzuk, amiben a versenyzői tapasztalatomnak köszönhetően sokat tudok segíteni. Így tehát a mérnöki csapatban is részt veszek, emellett pedig a versenyek során is én vagyok az egyik pilóta a négy közül."

 



Mivel a Formula Student csapatok mind egyetemek keretében működnek, adja magát a helyzet, hogy a versenyhétvégéken nem csak a pályán, hanem egy úgynevezett vizsgabizottság előtt is helyt kell állniuk a technikai gondolkodású egyetemistáknak.

 

"A futamhétvégék két részre oszthatóak. A statikus versenyszámokban az autónk terveit mutatjuk be, vázoljuk az üzleti koncepciót, mintha az egy kisszámú sorozatgyártás terméke lenne" - magyarázta Arnold.

 

"A dinamikus versenyszámok során az autót a különféle pályákra visszük. Itt négy számban küzdenek a csapatok: egy 75 méteres gyorsulás, egy 8-as alakú pálya, egy 800 méteres autókrossz nevezetű szakasz és egy endurance verseny, amely során két pilótával 22 kilométert kell megtenni. Én az autókrosszban és az endurance-ban veszek részt, ezek igénylik a legnagyobb vezetési rutint."

 

A győri csapat pedig alaposan túlteljesítette saját elvárásait, hiszen a győzelmi serleggel térhettek haza Magyarországra, annak ellenére, hogy a hosszútávú versenyre készülve még gondjuk támadt az autó beindításával.

 

Ez volt az együttes mindössze második versenye a sorozatban, így természetesen nem számítottak arra, hogy azonnal győzelmet szereznek majd az erősebb autókat is felvonultató mezőnyben.

 

"Elsőéves csapat vagyunk, az elsődleges célunk az volt, hogy minden versenyszámot be tudjunk fejezni és a középmezőnyben végezzünk" - mondta Arnold. "Ennek érdekében egy nagyon egyszerű, nem túlbonyolított autót építettünk, hiszen az összetettség mindig több műszaki hibához vezet. Oroszországban pedig kifizetődött ez a megbízhatóság - ennek köszönhetően sokkal komolyabb és jobb autókat sikerült legyőznünk."

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: