DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
F1

Méhes meglátása: Jerez után

Jerezben megkezdődött a második turbó-korszak, egyelőre felemás sikerrel. De még nagyon korai bármit is kijelenteni.

Ilyen nagyon ritkán volt a Forma-1történetében, hogy gyakorlatilag teljesen új autókat kellett építeni, új motorral, új váltóval, új energia-visszanyerő rendszerrel, amihez, természetesen új gumi is dukál. A nagy csapatok persze hihetetlen tapasztalattal rendelkeznek, és elképesztő technikai apparátussal, ám tudhatjuk jól, mondjuk, a Ferrari előző pár évi gondjaiból, hogy egy szélcsatorna is szépen be tudja csapni a mérnököket. És nem szabad elfelejteni, hogy a mai F1-ben a minőség-ellenőrzés is sokkal magasabb fokon áll, mint a korábbi évtizedekben, ezért is látunk viszonylag kevés olyan műszaki hibát, amiből azért Jerezben előfordult pár (felfüggesztés-törés, első szárny leválás).



 



 

A nagy kérdés, ugye, az lenne, hogy a múlt héten látottakból levonható-e bármi is a közelgő 2014-es szezonra nézve?



 



 

Azt gondolom, nem nagyon - csak erre a tesztre vonatkozólag tehetünk megállapításokat, és a történtek fényében sejteni lehet, hogy kinek mi a feladata a soron következő két bahreini gyakorlásra.

Érdekes történelmi párhuzam, hogy az első, 1977-ben kezdődött turbó korszak nagy úttörője, a Renault végül 1988-ig nem volt képes vb-címet nyerni, aminek elsősorban megbízhatósági okai voltak. A Renault-k mindig szupergyorsak voltak, de aztán füst- vagy lángcsóvát húzva parkoltak le a pálya szélén. Ezt azért emlegetem fel, mert egyelőre úgy fest, hogy a Renault motorja sikerült a leginkább sebezhetőre, hangsúlyozom: jelen állás szerint. A bajnok Red Bull, a kis testvér Toro Rosso és a Caterham is csak szenvedett, a legkevesebb kört produkálták. Velük szemben a Ferrari és a Ferrari-motoros Sauber, illetve Mercedes-brigád sokkal meggyőzőbben muzsikált, és ha egy nagyon-nagyon virtuális erősorrendet akarunk megállapítani, nagyjából a Mercedes-Ferrari-McLaren hármast lehet az élre tenni, a meglepetésszámba menő Williamsszel, szintén az új Merci-erőforrással.



 



 

Nos, igazából ennyit lehet tudni. Ami nem nagy tudás, mert Bahreinben, bőr három heti munka után, teljesen más körülmények között könnyen lehet, hogy merőben más lesz a kép. Abban például biztosak lehetünk, hogy egy bizonyos Adrian Newey 24 órát tölt a rajztáblája mellett és a renault-sokkal csetelve-szkájpolva, amiben csak kisül majd valami"



 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: