DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Off-road

Harsányi győzelemmel felérő második helye és Vass győztes B-döntője

Sikeres versenyt zárt az ausztriai Fuglauban található Nordringen az RXC Technics Motorsport csapata, amely az FIA Közép-Európai Zóna Trófea, illetve a magyar, az osztrák és a cseh nyílt rallycross bajnokság aktuális futamán mindkét autójával az A-döntőben képviseltette magát.

A nyolcszoros magyar bajnok és egyben címvédő Harsányi Zoltán egy tökéletes rajt után néhány méteren át vezette is az A-döntőt az osztrákok rekordbajnoka, Alois Höller előtt, ám az első kanyarban "okos enged" alapon, kitűnő helyzetfelismeréssel elengedte a mellé "mindent vagy semmit" módon bevetődő riválisát, ezzel egy nagy csattanást és az ezzel jár anyagi károkat megelőzve. A kevesebb néha több, és ez most tipikusan ez az eset volt. A győzelemnek ezúttal Höller örülhetett ugyan, de a magyar nyílt bajnokságot Harsányi immár 24 pont előnnyel vezeti a 2. helyen álló Wieszt Jankó előtt a turbó 2000-es, összkerekes SuperCarok mezőnyében, vagyis túlzás nélkül állíthatjuk: győzelemmel ért fel ez az újabb 2. hely.



Eredményes versenyt zárt a csapat másik versenyzője, Vass Zoltán is, aki alatt kezd egyre jobban összeállni a Colt. Mostanra az új autó egyedüli Achilles-sarka a szervo maradt, melynek vissza-visszatérő meghibásodása Fuglauban komoly plusz izommunka elé állította a pilótát. Vass ennek ellenére becsülettel helytállt, olyannyira, hogy a B-döntőt is szervo nélkül nyerte meg, sőt, még az A-döntőben is nagy csatában volt a többiekkel, ám végül a szervo ott is közbeszólt, így be kellett érnie a 6. hellyel. 
 

Harsányi Zoltán (SuperCars, Mitsubishi Lancer Evo V., 2. hely)
"Elégedett vagyok a 2. hellyel, mivel soha nem tartozott a kedvenceim közé a fuglaui pálya, és ez őszintén szólva most sem változott meg. A lényeg, hogy az autó egyben maradt, értékes pontokat gyűjtöttünk, még növeltük is az előnyünket a bajnoki összetettben, úgyhogy igazán nincs okunk a panaszra. Problémamentes és eredményes versenyt zártunk, és úgy gondolom, hogy ez most így volt jó, ahogy volt. A döntőben ugyan lerajtoltam (Alois) Höllert, de az első kanyarban inkább elvettem a gázt egy pillanatra, és elengedtem őt, mert különben megismétlődött volna a két évvel ezelőtti eset, amikor ugyanitt, ugyanígy a döntőben kiütötte alólam a komplett futóművet. Most is úgy esett be abba a kanyarba, padlógázzal, mintha ott se lennék mellette. Nem éreztem teljesen fairnek a manővert, de tudtam, hogy hazai pályán van, és ez amúgy is az ő pályája, nagyon jól megy itt, ezt el kell ismerni és tiszteletben kell tartani. összességében megérdemelten nyert, nekem pedig fontosabb volt most, hogy egy darabban célba hozzam az autót dobogós helyen, mintsem hogy belemenjek kétes kimenetelű helyzetekbe a győzelem reményében. Az összetettben már több mint egy győzelemnyi előnnyel vezetek, vagyis eddig nagyon jó úton haladunk a csapattal a kilencedik bajnoki cím felé. Csapattársam, Vass Zoli alatt is egyre jobban összeáll a Colt, úgyhogy a rendezésbeli furcsaságok és az említett Höller-féle eset ellenére pozitív versenyt zárunk, és nincs bennünk keserű szájíz."



 


 

Vass Zoltán (SuperCars, Mitsubishi Colt, 6. hely)
"Amit meg tudtam tenni a sikeres szereplés érdekében, azt úgy érzem, megtettem, és talán nem is 100%-ot hoztam most ki magamból, hanem 110-et a szervoprobléma miatt, ezért összességében pozitív érzésekkel zárom ezt a fuglaui versenyt. Maga a rendezvény szerintem minősíthetetlenül rossz volt, a pálya szörnyű állapotban van, rengeteg volt a csúszás, a harmadik előfutam egy az egyben elmaradt, ami nem túl szerencsés, mert befolyásolja a verseny végkimenetelét. Ha csak ezt nézem, akkor azt mondanám, hogy ezért kár volt eljönni ilyen messzire, ha viszont azt nézem, hogy A-döntősek voltunk megint, és előtte nyertünk egy előfutamot és egy B-döntőt is, akkor azt mondom, jó, hogy itt voltunk. Az autó motorikusan nagyon jól működik, az a plusz száz lóerő, amit Máriapócs óta megtaláltunk benne, az nagyon érződik, és alig várom, hogy végre egy igazán jó pályán is kipróbálhassam így az autót, mert ott biztosan még nagyobb élmény lesz majd vezetni. Az egyetlen problémát a hétvége során a szervo állandójellegű meghibásodása jelentette számunkra, ami viszont alaposan megkeserítette az életemet. Csak abban az előfutamban működött végig a szervo, amit megnyertem, a másik előfutamban, majd a B- és az A-döntőben is elment. Ennek ellenére próbáltam tartani a tempót, és védekeztem, ahogy tudtam. Ebből az A-döntőben volt is 1-2 kalandom, de szerencsére sikerült egy darabban célba hozni az autót. Néhány karosszériaelem tört, mivel bolyban mentem, de ez a rallycross-ban mindig benne van, és most kicsit még talán örülünk is neki, mert ez is azt mutatja, hogy megérkeztünk a sűrűjébe, a közvetlen élmezőny közelébe. Jó hangulatban készülünk a következő versenyre."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: