DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Rali

Legendás gyorsokon a Miskolc Rallyn

Berendi Dávid navigátorral beszélgetek a verseny előtt...

Egy sikeres Orfűi Teszt rally után vagytok pilótáddal Fogasy Gergellyel. Március 28-30-án viszont egy ORB futamon a Miskolc rallyn veszel részt. 



 

Egy merőben másabb pályákkal és hosszú etapokkal tűzdelt verseny vár rátok. Így a verseny előtt pár nappal, miként is tudtok készülni a versenyre?

- Lényegében a videókat az emlékeinkben pörgetjük. Tavaly is volt a pályák közül kettő a versenyen. Ezekről elég sokat beszélgetünk. Vannak olyanok is, amiken én már mentem, Gergő még nem. Gergő ezekről sokat kérdez és én próbálok rá válaszolni. Most éppen belsőket keresek neki róluk. Lényeges készülési mód az még az, hogy mindketten aktívan sportolunk a rally mellett. Mindketten olyan edzés programokban veszünk részt, hogy az állóképességünk tökéletes legyen a verseny minden pillanatában. Illetve navigátorként nekem a verseny előtti napok már azzal telnek, hogy terveket készítek és időket számolok, hogy ezeket ne a versenyen kelljen megtennem. Tulajdonképpen fejben végigcsinálom az egész versenyt és megtanulom vagy leírom a főbb részleteket, hogy ne érjenek meglepetések.



 



 

Egy salakpályás prológ is része a versenynek. Egy elsőkerekes Renault Clio R3-al indultok rajta. Néha-néha meghúzza Gergely azért a kézi féket?

- Gergő és a kézifék jóbarátok. Szerintem a prológon többet lesz a keze kéziféken, mint a kormányon"



 

Változatos gyorsok várnak rátok. Milyen gumikkal vágtok nekik?

- A rallyban a gumi kulcskérdés. Jelenleg csak annyi a biztos, hogy fekete, kerek és Hankook feliratú versenygumikat fogunk használni. Ezen belül, hogy milyen fajtát, az majd a rajt előtt derül ki. Sok minden függvénye a gumiválasztás: hőmérséklet, napszak, időjárás és útfelület. A helyes taktika megtalálásában a Hankook szakértői és a tavalyi tapasztalataink fognak segíteni"



 



 

Az idén az ORB bajnokságban kategóriában milyen helyet néztetek ki?

- A versenyszellem alapja a nyerni akarás. Mindent megteszünk, hogy az első helyre bérletet váltsunk, de nem szabad elfelejteni, hogy a kategóriatársaknak is lesz ebbe elég komoly beleszólása. Nagyon örülünk, hogy itthon ennyi első kerekes autó indul ismét és jó nevek jönnek, akik nem arról híresek, hogy lassan szeretnek menni. Motorerőben nem mi vagyunk a vezetők viszont, ha Gergővel a tapasztalatainkat és tudásunkat egyesítjük, akkor talán ez a hátrány elhanyagolható lesz"

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: