DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Mattiacci kiemelte a Ferrari négy nagy hibáját

Lassú reakció, gyenge hibrid, megbízhatóság-központúság, hiányos együttműködés - röviden így lehet összefoglalni a legnagyobb problémákat a Ferrarival.

A Ferrari történetének legújabb korszaka 2010-ben Fernando Alonso érkezésével kezdődött meg, s bár világbajnoki trófeát nem szereztek azóta, sőt a konstruktőri címre még csak esélyük sem volt, a spanyol három bajnoki ezüstérme jól mutatja, hogy a Scuderia komoly erőnek számított az elmúlt években. Idén viszont mélypontra jutott a csapat, ez Alonso első éve a Ferrarinál, melynek első felében nem tudott futamot nyerni, és a mindössze két dobogós helyezés is negatív rekordot jelent.



 



 

A gyenge évkezdés miatt a csapatfőnöknek, Stefano Domenicalinak mennie kellett, helyét a Formula-1-ben korábban semmilyen szerepet nem vállaló Marco Mattiacci vette át, aki első száz napját követően értékelte a csapat helyzetét. A Gazzetto dello Sport beszámolója szerint az alábbi fő problémákat emelték ki a csapattal kapcsolatban:



 

1. A csapat reakcióideje túl lassú, gyorsabbnak kell lenni ahhoz, hogy sikerüljön felvenni a versenyt a riválisokkal.



 

2. A hibridtechnológia terén a Ferrari le van maradva, a Mercedes régebb óta, és jóval többet fektetett be a KERS és a többi rendszer fejlesztésébe. A Mercedes brixworth-i gyára igazi kiválósági központ lett, mely a cégen belül is verseng az elektromos és hibrid hajtású járművek fejlesztésére szóló szerződésekért, ami nagyban segítette az F1-es programot is. Bár a Ferrarinak is lehetősége van a következő évre fejleszteni erőforrásain a 2015. februári homologizáció előtt, a felzárkózás éveket vehet igénybe.



 



 

3. A hibrid erőforrás fejlesztésekor túlságosan nagy hangsúlyt fektettek a megbízhatóságra, ami a teljesítmény rovására ment. Ezt jól mutatja, hogy Alonso az egyetlen pilóta, aki az idény minden versenyén pontot szerzett, miközben a győzelemért igazán soha nem volt harcban.



 

4. Hiányzik az együttműködés a kasztnit és a motort fejlesztő részlegek közt, ami hatalmas hiba, hiszen a két részleget csak néhány tucat méter választja el egymástól, szemben például a Red Bull-lal és beszállítójával, a Renault-val, melyek két külön országban vannak. Ezen hivatott javítani James Allison.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: