DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Formula-E

Jobb lesz a Formula-E az új első szárnnyal?

A pilótáknak eltér a véleményük a részletekkel kapcsolatban, abban azonban az élmezőny tagjai egyetértenek, hogy nem csak szebb, de strapabíróbb is lesz majd ez az újszerű elem.

Kétségtelen, hogy a Formula-E-ben a külsőre is sokat adnak. Bár a csapatok számára a karosszéria fejlesztése nem engedélyezett, így mindenkinek ugyanazt, a Dallara által épített vázat kell használnia, a sorozat vezetői igyekeznek ezt olyanra szabni, ami igazán figyelemfelkeltő lehet a közönség számára. Az új, az orrkúphoz nem csak alul, de fölül is kapcsolódó első vezetőszárny az októberben kezdődő harmadik szezontól jelenik meg az autókon, és a pilóták felől is pozitív fogadtatásban részesült, noha az első privát tesztek után még ők sem tudják pontosan, hogy az autó teljesítményét hogyan fogja befolyásolni - ha egyáltalán - ez az újítás.

13882674_1001293986655829_9103036785683817345_n



„Strukturálisan sokkal jobbnak tűnik a réginél, hiszen eddig számos problémát láttunk velük, amikor például egyes versenyeken a sikánokban eltaláltuk a bójákat. Esztétikailag remekül néz ki, de nem hiszem, hogy a leszorítóerő megnőne ezáltal” - fogalmazott a bajnoki címről az eddigi mindkét szezonban az utolsó futamon lecsúszó Lucas di Grassi.

A DS Virgin pilótája, Sam Bird a dél-spanyolországi Guadix versenypályán próbálhatta ki a szárnyat, ő viszont teljesítményjavulásról számolt be: „Én úgy érzem, hogy hozzáadott némi leszorítóerőt az autóhoz. Egy kicsit állítanunk is kell a hátsó szárnyon, hogy javítsunk a balanszon, de személy szerint tényleg azt gondolom, hogy egy kicsit a tempónk is javult általa.”

A sorozat friss bajnoka, Sebastien Buemi szerint az egyediségre törekvő sorozatnak pontosan erre a formaváltozásra volt szüksége: „Futurisztikusabban mutat, és az autóból immár látni is fogjuk a szárny felső részét, szóval a kilátást tekintve is lesz egy kis változás. Szeretnénk elérni, hogy a Formula-E egyedi külsővel rendelkezzen, és ez egy jó lépés is ebbe az irányba.”

13697110_995606510557910_7119564071273189993_n

Hat csapat, név szerint a Renault-e.dams, az ABT, a Dragon Racing, az Andretti, a DS Virgin és a Mahindra már kipróbálta az új szárnyat az elmúlt hónapban. A privát tesztelés engedélyezett ideje július végén lezárult, legközelebb már a kollektív teszteken lépnek pályára ismét a csapatok, amelyeket augusztus 23-25., valamint szeptember 5-7. között tartanak majd Doningtonban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: