A Belga Nagydíjat általában erősen befolyásolja az időjárás és bár a helyi előrejelzés szerint száraz, meleg hétvége elé nézünk, ez pillanatok alatt változhat a pálya környékén. Riccardo Adami, Sebastian Vettel mérnöke beszélt arról, hogy mennyire nehéz dolguk van Spában - azok után, hogy a négyszeres világbajnok többször is felülbírálta őt a nyári szünet előtti futamokon.
"Meteorológiai szempontból Spa egy rendkívül nagy kihívás. Korábban is többször jelentett már gondot az időjárás, emlékszem olyanra, hogy a pálya egyik felén sütött a nap, a másikon esett az eső. Fontos, hogy az abroncsokkal és a stratégiával is gyorsan tudjunk reagálni" - magyarázta Adami.
"A második szektorban gyors, nagysebességű kanyarokat kell teljesíteni, míg az első és a harmadik szektorban inkább a végsebesség szükséges a hosszú egyenesek miatt. Éppen ezért nagyon nehéz megtalálni az ideális szárnyállást, az ideális aerodinamikai beállítást úgy, hogy ne veszítsünk túl sokat egyikben sem" - tette hozzá a mérnök.
"Ugyan a fékrendszerek nem kapnak itt túl nagy terhelést, de így is nagyon fontosak ezen a pályán, főleg a kör végén található sikánnál. Ide a pilóták nagy sebességgel, a lélegzetüket visszafojtva érkeznek és próbálnak a lehető legkésőbb fékezni, még néhány tizedet találni, de nem lerombolni az egész kört. Ezen a pályán az erőforrás beállítása is nehéz, mert sok olyan rész van, ahol folyamatosan padlógázzal mennek a versenyzők, kompromisszumokat kell kötni az energia visszanyerésével kapcsolatban".