A gyári Toyota-csapat 2002-es csatlakozása óta a Haas az újonc csapatok legsikeresebb bemutatkozását produkálta, de egyelőre az a vélekedés a csapatnál, hogy hosszú távú sikerek szükségeltetnek ahhoz, hogy egy gárda felkeltse a sportág legrespektáltabb szakembereinek figyelmét. Amikor az Autosport felvetette a tulajdonos Gene Haas-nak, hogy esetleg a Ferraritól távozó James Allison Dinningtonban nyithat új fejezetet életében, az amerikai így válaszolt: „Inkább az a kérdés, hogy szeretne-e egyáltalán valaki idejönni? Be kell bizonyítanunk, hogy életképes csapat vagyunk, hiszen senki sem akar olyan helyre menni, ahol nem tud segíteni.”
Mindazonáltal Haas úgy véli, hogy megfelelő irányba tartanak ahhoz, hogy ezt a tiszteletet kivívják - a sportág legutóbbi újonc csapatai közül egyedül a Manor versenyez még - azok után, hogy másfél évvel ezelőtt a csőd széléről álltak fel. „Már csak azzal, hogy ott vagyunk minden versenyen, hogy felkészültek vagyunk, és hogy az autónk nem esik darabjaira a pályán, a riválisaink egyre komolyabban vesznek minket. És ahogyan majd telik az idő, ugyanígy lesz majd az emberekkel is” - mondta Haas, aki szerint a NASCAR-ban szerzett tapasztalata miatt gondolja úgy, hogy sok időbe telik egy új csapatnak kivívnia ezt a státuszt.
„Annyira jól teljesítettünk, hogy bizonyítottuk a riválisainknak, hogy versenyre tudunk velük kelni - ezzel pedig kivívtuk a tiszteletüket. De el kell telnie egy kis időnek, amíg elgondolkoznak magukban: ’Ez csak egyszeri kiugrás, vagy a valóság?’ A NASCAR-ban ez 5-10 évbe telik, így ha ugyanezt el tudnánk érni az F1-ben is, fenomenális lenne. Belekerül majd pár évbe, amíg nyilvánvalóvá válik a riválisok számára, és remélhetőleg ez idő alatt sokkal jobbak leszünk. Néhány éven belül ugyanolyan csapat szeretnénk lenni, mint az összes többi” - tette hozzá Haas, akinek NASCAR-csapata 2003-ban debütált, de csak azután lett versenyképes, hogy összeállt Tony Stewarttal. Azóta Stewart (2011) és Kevin Harvick (2014) is bajnoki címig jutott a Sprint-Kupában.