A jelenlegi F1-es mezőnyből öt pilóta mondhatja magát egykori vagy mostani Red Bull juniornak. Négy világbajnoki cím után Sebastian Vettel a Ferrarihoz távozott Milton Keynes-ből, ahol most Daniel Ricciardo és Max Verstappen versenyez - a másik két pilóta a Toro Rosso ifjoncai, Danyiil Kvjat és Carlos Sainz. Közülük hárman mondhatják magukat futamgyőztesnek, ami ahhoz képes egészen kis szám, hogy az elmúlt tizenöt évben hány pilótát karolt fel az energiaital-gyártó: 2016-ig 41 pilóta volt a Red Bull Junior Team tagja, közülük csak tizenegyen jutottak el a Forma-1-ig.
Carlos Sainz második szezonját teljesíti a Toro Rosso pilótájaként, és a Red Bull pilótapolitikáját ismerve kétféle irányt vehet a pályafutása: vagy komoly sikerek előtt áll, vagy eltűnik a süllyesztőben. „Vannak előnyei és hátrányai is, de összességében véve úgy gondolom, hogy jó” - utalt a spanyol a fiatalokat felkaroló programra. „Ez juttatott el engem odáig, ahol most vagyok, így működik.” Rengeteg pilóta számára azonban nem: Antonio Felix da Costa, Neel Jani, Tom Blomqvist, Brendon Hartley, Daniel Juncadella, Dean Stoneman, vagy éppen Robert Wickens is kikerült a körforgásból, nem is beszélve Mika Makiról, Edoardo Piscopóról, vagy Callan O’Keeffe-ről, akiket már szinte senki sem ismer.
Ennek ellenére Sainz szerint nem lehet elvitatni a program életképességét. „Egyértelmű, hogy ez a legsikeresebb junior-projekt - én csak a jó oldalát ismerem, és általában működik, hiszen rengeteg tehetséget termelt már ki. A filozófiára nem panaszkodhatok” - mondta a spanyol, aki szerint a Red Bullnak a tehetség a legfontosabb. „Ha nincs önbizalmad, segítenek, hogy még jobb eredményeket érj el” - tette hozzá Sainz.