A Hungaroringen egy új, elektronikus rendszerrel felügyelte a versenyirányítás, hogy a pilóták elhagyják-e a pálya határait a kritikus pontokon - két helyen, a 4-es és a 11-es kanyarban ugyanis jogtalan előnyszerzésnek számított, ha valaki a kelleténél szélesebben fordul. Az új rendszer nem mindenkinek tetszett, Danyiil Kvjat például autóparkolóhoz hasonlította napjaink versenypályáit, amelyen kedvük szerint rajzolják fel a vonalvezetést, és senkinek esze ágában sincs kavicsággyal vagy fűvel megakadályozni a pályaelhagyásokat.
Az FIA Ausztria és Silverstone után ezúttal is szigorúan járt el a fehér vonal átlépését illetően, és kijelentették, hogy három vétség után fekete-fehér zászlós figyelmeztetést adnak ki az érintett versenyzőnek, egy negyedik szabálysértés pedig már bokszáthajtásos büntetést von maga után.
A futamon Fernando Alonso került a legközelebb ahhoz, hogy áldozatául essen ennek az előírásnak. A McLaren a verseny kétharmadánál értesítette őt, hogy már nincs több hibázási lehetősége, így a spanyol komolyan aggódott amiatt, hogy elveszítheti a hetedik helyezését.
„Tisztában voltam a pálya határaival, de arra nem emlékeztem, hogy a harmadik vétséget mikor követtem el. Az utolsó 20 körben végig egy méterre voltam a fehér vonal átlépésétől! Eléggé stresszes helyzet volt, de hát ez most így működött, és a rendszer egész hétvégén jól vizsgázott” - beszélt a verseny számára feszült utolsó fél órájáról a spanyol.