DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Túl lassú a biztonsági autó - váltani kell?

Mark Webber, a korábbi F1-es pilóta azt is elmagyarázta, hogy miért gond, ha túl lassan megy a safety car - szerinte vagy nagyobb erőre, vagy jobb gumikra lehet szükség a probléma megoldásához.

Silverstone-ban ismét előtérbe került a biztonsági autó, hiszen az esős körülmények miatt Bernd Maylander mögött rajtolt el a Formula-1-es futam. Ezt követően aztán senki sem értette, hogy miért nem engedték el a pilótákat a második, vagy a harmadik kör után - ráadásul Lewis Hamilton kis híján nekiment a biztonsági autónak...

széfti



"Jó döntés volt, hogy a safety car mögött rajtoljanak, de nem volt szükség arra, hogy ilyen sokáig kint maradjon" - mondta a Motorsport-Totalnak Mark Webber. "Voltak olyan kanyarok, ahol nagy volt az állóvíz, de ezért vannak ott a pilóták, hogy felmérjék, mi a helyzet. Ha többen azt mondják, hogy a körülmények elfogadhatóak, akkor hallgatni kell rájuk."

Nem csak ezzel volt gond, a safety car ugyanis túl lassan körözött a mezőny előtt, így a Formula-1-es autók fékjei és abroncsai is jelentősen lehűltek. "Problémát jelent, hogy a biztonsági autó túl lassú" - mondta erről Webber. "Vagy gyorsabb autóra, vagy jobb gumikra van szükség. A lassú autó azért jelent gondot, mert a pilóták siettetik a versenyzést, hogy az abroncsok és a fékek ne hűljenek ki teljesen" - magyarázta az ausztrál expilóta.

A biztonsági autó jelenleg egy ötszász lóerő feletti Mercedes, amely 300 km/h feletti végsebességre képes és bizonyos esetekben az volt a gond, hogy túl gyors - például igazán nagy esőben, ahol a Formula-1-es autók rendszeresen felúsznak. Váltásra van szükség?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: