DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

A pilótáknak újra kell tanulniuk a Red Bull Ringet

Az F1-es Osztrák Nagydíj helyszíne teljes hosszában új aszfaltréteget kapott az idei versenyre, ezért változnak a pilóták referenciái – tulajdonképpen az egész pályán új viszonyítási pontokat kell találni.

A versenynaptárhoz ismételten 2014-ben csatlakozó Red Bull Ring – amely korábban A1-Ring, azelőtt pedig, egy bővebb vonalvezetéssel Österreichring néven adott otthont a Formula-1-es Osztrák Nagydíjnak – az idei verseny előtt új aszfaltréteget kapott. Ez különleges kihívás elé állítja a versenyzőket, hívta fel a figyelmet a Toro Rosso előzetes sajtóanyagában Carlos Sainz.

„Mindig is várom, hogy a Red Bull Ringen versenyezhessek. Élvezem a pályát, ráadásul második hazai nagydíjunknak is nevezem, mivel ez a Red Bull vidéke” – mondta Sainz, aki tavaly, első nagydíján a helyszínen nem ért célba Spielbergben. „A pályát teljesen újraaszfaltozták erre az évre, ezért újra be kell lőni a referenciapontjainkat.”



A spanyol versenyző körbe is kalauzolt az aszfaltcsíkon, amely 4300 méteres hosszával a versenynaptár egyik legrövidebbje. „Az 1-es kanyar közepes sebességű, negyedik fokozatú forduló, ahonnan fontos jó kigyorsítást venni. A 2-es emelkedőn található, nagyon szép a kilátás innen az osztrák hegyekre. Aztán a 3-as kanyarhoz érünk, ahol könnyű blokkolni az első kerekeket, ugyanakkor jó előzési pontot kínál. 4-es és 7-es közti szakasz végig lefelé megy, itt találhatók a pálya egyedüli balkanyarjai. Aztán megérkezünk a 8-ashoz, ami ismét lefelé lejt, ezért könnyű hibázni. A bokszutca bemenete szintén trükkös. A 9-es és utolsó kanyar közepén egy jókora bukkanó van, létfontosságú ezt elkerülnöd, hogy jó köridőt fuss.”

 

Egy ideális kör Spielbergben – Felipe Massa 2014-ben pole-pozíciót érő próbálkozása:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: