DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Exkluzív: Magnussen motoros cimborája elámult az F1-től

Salakmotoros világbajnokkal meglehetősen ritkán lehet összefutni Forma-1-es paddockban, ám a múlt hétvégi Monacói Nagydíj még erre is lehetőséget kínált.

A hercegség futamán az egyéniben és csapatban is három-három vb-címet jegyző Nicki Pedersen bukkant fel, köszönhetően dán honfitársának, a Renault-nál hajtó Kevin Magnussennek. A Formula.hu lecsapott a klasszisra, akinek komoly magyar sportszakmai kötődése is van.

Az északi vaspapucsos nagyágyú nemcsak egy nap erejéig volt jelen, az egész hétvégét a paddockban és a Renault motorhome-jában, valamint garázsában töltötte. Bár cimborája, Magnussen számára egyáltalán nem alakult jól az összecsapás, Pedersen arcáról nehezen lehetett volna levakarni a vigyort a futam utáni forgatagban.

- Ez az első Forma-1-es futam, amit a helyszínen kísértél figyelemmel?

Tulajdonképpen igen. Hét évvel ezelőtt már voltam egyszer Silverstone-ban, de az csak szabadedzés volt. Teljes hétvégét most először töltöttem a Forma-1-ben és eszméletlenül izgalmas volt. Az eső teljesen megbolondított mindent, nagyon élveztem. Semmi kétség, a Forma-1 a legkomolyabb a motorsportok közül, éppen ezért igyekeztem minél több mindent szemügyre venni, hogy tanuljak ezekből. Köszönöm Kevinnek, hogy itt lehettem!

- Van esetleg más ismerősöd, barátod is a Forma-1 világából?

Jenson Buttonnal már sokszor találkoztam, de ismerem Rubens Barrichellót is. Jómagam igazi motorsport őrült srác vagyok, olyan, aki szereti tudni, hogy mi történik a különféle kategóriákban, versenysorozatokban.



- Milyen hasonlóságokat lehet felfedezni a Forma-1 és a salakmotor világa között?

Mindkettő komoly felhajtással járó sorozat. A motorhome-ok és hospitality helyiségek nálunk, a salakmotorozásban is részei a cirkusznak, de ott persze nincsenek ekkorák, mint itt, a Forma-1-ben. Mindig, mindenütt lehet tanulni ezt-azt, itt például érdekes megfigyelni, hogy a legnagyobb srácok hogyan reagálnak bizonyos helyzetekre. Hiába ez a legmagasabb szint, emberi hibák mindig adódnak, elég csak megnézni azt, hogy mi történt most a Red Bullnál Ricciardóval. Sokat lehet tanulni az ilyen esetekből. Számomra egyébként lebilincselő megfigyelni azt is, hogyan dolgoznak a mezőny legfiatalabb tagjai.

- Úgy tűnik, hogy a dán sportélet egyre erősebb, elég csak körbenézni itt a paddockban. Itt van Kevin, itt vagy Te és nemrég láttuk Caro Wozniackit, a teniszcsillagot is. Minek köszönhető, hogy a dán sportolók egyre jobban és jobban teljesítenek mindenfelé?

Kis ország vagyunk és hajt bennünket az, hogy nagy dolgokat szeretnénk véghezvinni. Nem csak odahaza akarjuk megmutatni magunkat, hanem azt szeretnénk, hogy az egész világ lássa, hogy nálunk is vannak tehetséges emberek. Ez benne van a vérünkben, akárcsak az, hogy keményen, szenvedélyesen dolgozunk a céljaink elérése érdekében, mert tudjuk, hogy a tehetség önmagában nem elég.

- Dánia most nem lesz ott a nyári labdarúgó Európa-bajnokságon, de mindannyian emlékszünk arra, hogy 1992-ben beugróként győztek. Fel tudod idézni, hogy mi volt az indulójuk?

Huh, nagyon boldog voltam, amikor véghezvitték azt a csodát, de az indulóra nem emlékszem, csak arra, hogy mókás volt…

- We are Red, We are White… (Vörösök vagyunk, fehérek vagyunk…)

We are the Danish Dynamite! (Mi vagyunk a Dán Dinamit!) Tényleg, így hangzott a dalocska! Ez egyébként minden dán sportolóra, rám és Kevinre igaz. Egyszerűek vagyunk, nem arrogánsak és hülyék. Tudjuk ugyanakkor azt is, hogy bár nem mi vagyunk a világ legjobbjai, de lehetünk, amennyiben összetartunk és keményen dolgozunk ezért!

- Véleményed szerint mit tartogathat a jövő Kevin számára a Forma-1-ben?

Úgy látom, hogy jelenleg a tanulás fázisában jár, de biztos vagyok benne, hogy rövidesen szintet lép majd. Hatalmas tehetségnek tartom, aki teljes mértékben alkalmas arra, hogy nagy dolgokat vigyen véghez. Évről évre egyre jobb, és hiszek benne, hogy ezt a folytatásban is bizonyítani fogja!

- Úgy tudjuk, hogy pályafutásod jelentős részében fontos szerepet kapott egy magyar szakember, Baráth Luigi…

Így van, régóta csinálja a motorjaimat, már 2003-ban, az első világbajnoki címem megszerzésekor is segített, amikor egy német motortuning műhely munkatársa volt. Luigi az egyik legjobb ember a csapatban, igaz és őszinte srác, ami nagyon ritka manapság a motorsport világában. Nagyon jó a kapcsolatunk, manapság is segít nekem ebben, abban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: