A Milton Keynes-i istálló csütörtökön a szocsi bokszutcában felfedte a nyilvánosság előtt azt az általuk „aeroscreen” névre keresztelt szélvédőt, aminek első tesztjeit már az elmúlt hetek során elvégezték, és ami a pénteki első szabadedzésen egy kör erejéig a pályán is debütálni fog valamelyik pilóta autóján.
Hülkenberg korábban a versenyzők fejének védelmére kitalált halo kinézetét „szörnyűnek” titulálta, a Red Bull jóval elegánsabban megtervezett eleme azonban már elnyerte a tetszését.
„A Red Bull megoldása vonzóbbnak tűnik, mint a halo” - állapította meg a Force India pilótja a Motorsportnak nyilatkozva. „Érdekes lesz látni, hogyan is fest majd a gyakorlatban, amikor holnap először pályára gördül vele egy autó. Valami mindenképpen jönni fog, nem kerülhetjük el, nem harcolhatunk ellene, szóval el kell kezdeni a tesztelését. És ha már elkerülhetetlen az érkezése, akkor én ezt a változatot preferálom.”
A tervek szerint valamilyen fejvédő elem már 2017-ben meg fog jelenni az autókon, de persze addig még rengeteg lehetséges felmerülő problémára választ kell találni vele kapcsolatban. Hülkenbergtől azt kérdezték, nem tart-e attól, hogy a Red Bull szélvédője rossz látási viszonyokat nyújt majd esőben, de a német egy másik szempontot vetett fel.
„Bizonyos dolgokkal még foglalkoznunk kell, bár az eső a sebesség hatására szerintem le fog peregni róla. A versenyen sokkal inkább majd a tisztításával lesz gondunk. A sisakrostélyról jelenleg bármikor magunk is leszakíthatjuk a fóliát, de ha ezen is lesz, akkor a bokszkiállásnál kell majd valakinek lehúznia róla. Hogy a kiállások között hogyan boldogulunk a helyzettel, azt nem tudom, de ezek a kérdések még biztosan előkerülnek majd” - vélekedett a 28 éves pilóta.