Bár a jövő évi aerodinamikára és karosszériára vonatkozó új szabályok egy ideje már alakot öltöttek, a Formula-1 döntéshozói továbbra sem mondták ki az utolsó szót: a korábbi határidő február 29. lett volna a megegyezésre, ezt azonban április 30-ra tolták el. Ezzel továbbra is fennállt a lehetősége, hogy további módosításokat végeznek a szabálytervezeten, vagy akár visszalépnek mindenfajta változtatástól – a Mercedes például az idei versenyek izgalmaival és a 2016-os autók tempójával érvelt a szabálymódosítás szükségtelensége mellett.
Az F1 Bizottság a csapatok részvételével kedden Londonban találkozott, hogy végre kimondják az utolsó szót a szabályokat illetően. Elsőként a német motorsport-total.com számolt be arról, hogy a találkozó eredménnyel járt, és végül változtatás nélkül azok a regulák érkeznek, amelyekre március 4-én már rábólintott a Motorsport Világtanács: a McLaren-csomagként is ismert előírások – először a wokingi gárda javasolta őket – 3-5 másodperc köridő-javulással járnak, szélesebb autók és abroncsok érkeznek.
Más új szabályokról azonban, amelyek szintén napirenden voltak, és ugyancsak április 30-i határidővel kell dönteni róluk, nem sikerült megegyezni, mégpedig a motorsport.com szerint azért, mert az ülésen túl kevesen vettek részt. Az F1 Bizottságban a csapatok, FOM és FIA mellett szponzorok és promóterek is képviselik magukat, állítólag a megjelentek elégtelen számába olyan promóterek is beletartoznak, akiknek nem volt lehetőségük Londonba utazni.
A motorok költségét csökkentő és teljesítményüket közelebb hozó kétéves terv, amelyet a döntéshozás alsóbb szintjén álló Stratégiai Csoport már jóváhagyott, például megakadt az F1 Bizottságnál. Ebben a tervben szerepel az évenként mindössze három erőforrás használata, és annak garantálása is, hogy egyetlen istálló se maradhasson motor nélkül. Olyan új szabályokról sem született döntés, mint például az üzemanyaglimit emelése.
A következő napokban online szavazást tartanak az F1 Bizottság tagjainak részvételével, hogy eldőljön, bevezetik-e ezeket az előírásokat jövőre.