Az F1-es időmérők körüli zűrzavar ugyan ideiglenesen véget ért, de ne vegyünk rá mérget, hogy a téma a szezon végéhez közeledve nem fog ismét egyre gyakrabban közszájon forogni. A Stratégiai Csoport egyes tagjainak, különösen Bernie Ecclestone-nak és a FOM képviselőinek ugyanis meggyőződése, hogy valamilyen módon fel kellene kavarni a rajtrácsot, gondoskodva arról, hogy ne gyorsasági sorrendben várja vasárnap a piros lámpák kialvását a mezőny.
A legrutinosabb aktív versenyző, a 300. nagydíjrajtja felé közeledő Jenson Button ugyan jelenleg a mezőny közepén küszködik a McLarennel, a győzelem pedig továbbra is nagy távolságban van tőle, ám mindennek ellenére szerinte nagy hibát követne el a sport, ha a sok évtizedes hagyománnyal szembemenve megváltoztatná az időmérő edzések lényegét.
„A baj az, hogy túl nagy a különbség az első két csapat és a többiek között, így el tudom hinni, hogy kívülről nézve nem tűnik izgalmasnak. Ám onnan nézve, ahol én versenyzek, remek a küzdelem és sok az akció. Csak be kellene hoznunk ezt a lemaradást, de talán ehhez nem is lenne szükség szabályváltozásokra” - mondta a brit a sanghaji paddockban.
„Biztos vagyok benne, hogy a Ferrari és a Mercedes nem akar változást látni, mindenki más azonban igen. Szóval nehéz a helyzet, de remélhetőleg a jövőben szorosabb időmérőket láthatunk majd.”
„Nemrég láttam a 2003-as Brazil Nagydíj kvalifikációját, amelynek a végén egy másodperc választotta el a legjobb 15 autót, az első tíz között pedig csak öt tized volt a különbség. Jelenleg azonban ettől nagyon messze vagyunk. Kár érte, hiszen ránézésre a mai autók is mind egyformának tűnnek, így elképesztő belegondolni, hogy mégis ekkora különbség van a köridőkben.”
Button a teniszből vett egy hasonlatot, amikor azt próbálta lefesteni, hogyan is nézne ki, ha a Formula-1-ben a sorrend megfordításával vagy a leggyorsabbak hátráltatásával forgatnák fel a rajtrácsot.
„Ez olyan lenne, mintha Wimbledonban az első fordulóban kieső játékos végül valahogy mégis a döntőben kötne ki. És nem így kellene lennie. Úgy kellene, hogy a leggyorsabb versenyző rajtol az élről, a leglassabb pedig hátulról, aztán a futamon majd eldöntik a helyezések sorsát. És aki ráhajt a pole-re, az egyébként sem biztos, hogy a versenyen is a leggyorsabb lesz.”
„A sport már 60-70 éve így működik, ez a rész sohasem változott. Az idők közötti különbség talán kicsit nagyobb, mint korábban volt, de az időmérőnek pontosan úgy kell működnie, ahogy jelenleg is. Így is felkavarodhat az állás, amire jó példa Lewis utóbbi néhány rossz rajtja és a Ferrarik remek elrugaszkodása Melbourne-ben.”