Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. szeptember 29. csütörtök
F1

Változatosabb stratégiákat jósol a Pirelli

Az olasz gumigyártó cég F1-es igazgatója, Mario Isola különösen a bajnokság első szakaszában számít több kerékcserére. Azt azonban tagadja, hogy az új szabályok túlságosan bonyolultak lennének.

A 2016-os szezonra nem csak a kvalifikáció menetét érinti komoly szabályváltozás, hanem a csapatok által a versenyhétvégék során felhasználható abroncsokat is. A Pirelli ugyanis ettől az évtől kezdve egyrészt egy ötödik, ultralágy keveréket is biztosít az istállók számára, ráadásul ezentúl nem kettő, hanem három összetételből választhatnak majd a pilóták az egyes nagydíjakon. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a csapatoknak több héttel az adott futamokat megelőzően le kell adniuk az igényeiket: Mario Isola szerint éppen emiatt a szezon első felében változatosabb stratégiát láthat majd a nagyérdemű.

Pirelli_Barcelona

„Úgy vélem, a bajnokság elején több variációt fogunk látni, mivel nagyon korán, már a téli tesztek előtt ki kellett választaniuk a keverékeket az első négy futamra” – magyarázta a Pirelli F1-es menedzsere az F1i.com szakoldal hasábjain. „Elképzelhető, hogy csak a szabadedzéseken lesz eltérés, aztán mindenki hasonló stratégia felé mozdul el a versenyre. Ez annak köszönhető, hogy a csapatoknak komoly eszközeik állnak rendelkezésre, hogy pontos stratégiai szimulációkat teljesítsenek még az új szabályokkal együtt is.”

„De remélhetőleg változatosabb stratégiákat és talán több bokszkiállást is láthatunk majd, mint az előző évben, köszönhetően az új lágyabb keveréknek. Ha az istállók agresszívebb taktikákat szeretnének alkalmazni, több bokszkiállást fogunk látni” – vélekedett Isola, aki azt azonban tagadta, hogy az új gumiszabály túlságosan bonyolult lenne az eddigiekhez képest:

„A legnagyobb különbséget az jelenti, hogy három helyett két keverék lesz hétvégenként, és a csapatok szabadon kiválaszthatnak tíz szettet az autóikhoz. Talán csak azért komplikált az egész, mert már tavaly is az volt” – fogalmazott a szakember, hozzátéve, hogy például a Q3-ban érvényes rendszer változatlan marad, ahogy az is, hogy az időmérő utolsó szakaszába bejutott pilóták a Q2-ben futott gyorskörük során használt szett gumin kötelesek elrajtolni.

Olvastad már?