Az eseményt a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene nyitotta meg, az új modell mellett állva, s hamarosan a helyszínre hívta az istálló változatlan pilótafelállását, Sebastian Vettelt és Kimi Raikkönent, akik már alig várják, hogy a jövő hét elején a pályára vigyék az autót, és tényleges véleményt mondhassanak annak fejlődéséről. Őket követően az autó megalkotásáért felelős három legfőbb szakember, a technikai igazgató James Allison, a motorrészleget vezető Mattia Binotto és a főtervező Simone Resta is kilépett a rivaldafénybe. Allison elárulta, hogy ők maguk is most látják először a teljesen összerakott SF16-H-t, ami eddig számukra csak a tervezőasztalon, illetve apró alkatrészekre szedve létezett.
A szakemberek néhány technikai részletet is elárultak az új kihívójukról, majd a jelenlévők a Skype-on élőben bejelentkező rajongók kérdéseire válaszoltak.
Az autó jól láthatóan rövidebb orrkúpot kapott elődjéhez képest, és a karosszéria a motorborítás körül vékonyabb lett, ami azt jelzi, hogy a csapatnál sikerült előrelépést elérni a hűtést illetően.
"Én általában nem szoktam célkitűzéseket megfogalmazni, hiszen az én főnököm az, aki kitűzi a célokat a csapat számára” - mondta Arrivabene, utalva a Ferrari-elnök Sergio Marchionnére. „Szerintem ebben az évben kicsit jobban oda kell tennünk magunkat. Szeretnénk a legvégsőkig harcolni a bajnoki címért, de tudom, hogy nem lesz könnyű, hiszen az ellenfeleink sem alszanak, viszont mindent megteszünk, hogy a legjobbunkat nyújtsuk.”