DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Rövidebb, karcsúbb és könnyebb az új Ferrari

Már ránézésre is alaposan elüt a 2016-os Ferrari az elődjétől, de a festés alatt is számos olyan módosítás történt, amelyektől jobb teljesítményt vár a csapat az új bajnoki szezonban.

Az SF16-H bemutatóján az autó főtervezője, Simone Resta nem köntörfalazott, nyíltan beavatta a közönséget abba, hogy milyen főbb technikai ráncfelvarrásokon esett át az új modell.

„Van itt valami, ami elég sokat változott” - magyarázta az olasz egy ábra előtt. „Az orrkúp vége magasabban helyezkedik el, így a levegő másképpen áramlik az autó körül, mint korábban. Ez nagyon fontos módosítás, hiszen pozitív hatása van az aerodinamikára. Ezen kívül négy év után vonórudasról tolórudasra változtattuk az első felfüggesztést."

CblNSgdUUAAC_pL

A 2016-os autó (fent) jól láthatóan rövidebb lett, mint elődje


"Az autó súlya is kisebb lett, ami előrelépés a tavalyi és a korábbi modellekhez képest. Az oldalszekrényeken szintén lényeges átalakítást végeztünk: a radiátorok másmilyen kialakítást kaptak, hiszen a hűtési rendszeren is próbáltunk úgy változtatni, hogy az előnyösebb legyen.”

„Az autóval egy évvel ezelőtt kezdtünk el foglalkozni, és az általunk akkor választott irány felettébb ambiciózus volt, aminek keretében az összes alkatrészt átvizsgáltuk.”

A Ferrari F1-es motorrészlegét vezető Mattia Binotto hozzátette, az erőforrás is jelentős átalakításokon ment át. Az egyes alkotóelemek elrendezésén úgy változtattak, hogy az aerodinamikai előnyökkel járjon, és ennek eredményeként az autó hátsó része láthatóan karcsúbbá is vált. Emellett a hajtáslánc hatékonyságát elsősorban a belsőégésű motor és a turbó tökéletesítésével igyekeztek javítani.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: