A Fiat Chrysler és Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nagy élharcosa annak, hogy az Alfa Romeo – az első, 1950-es Formula-1-es szezon világbajnoka – visszatérjen a motorsportba, még akkor is, ha ez csak névleg történne meg.
Mint köztudott, a Ferrari két új motorpartnerrel bővül idén. Egyikük a Haas istálló, a másik pedig a Toro Rosso. Bár a maranellói konstruktőr nem volt hajlandó az elmúlt szezon második felét új partner keresésével töltő Red Bullnak erőforrásokat biztosítani a 2016-os szezonra, abba mégis beleegyezett, hogy fiókcsapatát, a Toro Rossót ellássa motorokkal, a legfrissebb specifikáció helyett azonban csak a tavalyi változottal.
Marchionne eredeti ötlete az volt, hogy a Toro Rosso az Alfa Romeo nevét viselő motorokat kapjon. Ez vélhetően a Ferrari átkeresztelt V6-osát takarta volna, amely azonban bizonyos mértékig külön útra lépett volna a fejlesztés terén, legalábbis ez érződik az Auto Bild Motorsport beszámolójából. „A pénz miatt hiúsult meg” – idéz a lap egy Red Bullhoz közel álló forrást. Állítólag 30 millió euróról volt szó, ami jóval több, mint a hagyományos ügyfélmotorok ára. „Marchionne azt akarta, hogy a Toro Rosso vagy Red Bull állja az új motor kezdeti fejlesztési költségét.”
A Red Bull nem fogadta el az ajánlatot, így lépett életbe az eredeti B-terv, a 2015-ös motorokról szóló megállapodás. A Toro Rosso ettől is előrelépésre számít a tavaly köztudottan óriási lemaradást jelentő Renault-hoz képest: Max Verstappen szerint egy másodpercet is fejlődhetnek.