Az eredeti ötlet körönkénti 5-6 másodperces gyorsulásról szólt a 2017-es szabálytervezetben, de nemrég részben épp a guminyomás miatt aggódó Pirelli javaslatára helyezték lejjebb ezt a célkitűzést 2-3 másodperc környékére a csapatok, miután megállapodtak arról, hogy mégsem lesznek olyan átfogóak a technikai változások, mint azt kezdetben szerették volna.
Paul Hembery szerint azonban az F1 rossz helyen keresi a választ a bajokra, hiszen teljesen mindegy, hogy hány másodperccel lesznek gyorsabbak vagy lassabbak a jövő évi autók, ha a pályán az akciók száma nem növekszik. A Pirelli szakembere egy futballból vett példával támasztotta alá érvelését.
„Gyakorlatiasan kell gondolkodnunk ezt illetően” - mondta a crash.net interjújában. „Akár a pályáról, akár a tévéből nézi valaki az eseményeket, a sebességet nem érzékeli igazán. Az emberek az előzéseket és a csatákat látják, így pontosan ez is az, amire szükségük van.”
„Nem hiszem, hogy többen néznék a sportot pusztán amiatt, hogy öt másodperccel gyorsabbak az autók körönként. Nem ez, hanem a látvány vonzza őket. Ha elmegyünk egy futballmeccsre, nincs szükségünk rá, hogy John Motson [angol kommentátor] megmondja, hogy Lionel Messi éppen mit csinál a pályán, hiszen mi is nézzük és nagyon jól látjuk a történéseket. Ugyanez pedig igaz a versenyzésre is. Ha előzés történik, az olyan dolog, amit a kommentátornak nem kell elmagyaráznia.”
„Nyugodtan tekerje le mindenki a hangot a televízión, és próbálja csak a képeket élvezni. Az embere bárokba járnak focimeccseket nézni, ahol általában szintén le van véve a hang a tévéről. Hiszen az emberek úgyis a látottak alapján döntik el, hogy izgalmas-e, amit néznek vagy sem. A képernyőre kiírt köridőket azonban nem lehet ilyen könnyen értelmezni.”