Időről időre felröppennek olyan hírek, hogy a Forma-1 legsikeresebb és legnépszerűbb csapata elhagyja a sportágat, igaz, a híresztelések mindig megmaradnak a pletykák szintjén. A maranellóiak legutóbb 2009-ben kerültek nagyon közel a kiszálláshoz, az emlékezetes, két részre szakadó Forma-1 ürügyén, a legnevesebb szaklap, az F1 Racing olvasóinak viszont 71,1 százaléka azt mondta akkor, hogy az „ágaskodó lovacska” nélkül is figyelemmel követné a száguldó cirkusz eseményeit.
A gyártók egyöntetűen ellenzik, hogy kvázi a Bernie Ecclestone-Jean Todt páros kezében van a Forma-1 jövője, ami ismét megkérdőjelezi a maradásukat. Amikor Sergio Marchionnét arról kérdezték, hogy mi lenne a Ferrarival a Forma-1 nélkül, így válaszolt: „Valószínűleg sikerülne újabb utakat találni ahhoz, hogy versenyezzünk, és nyerjünk. Könnyű lenne” - idézte őt az Autosport. „Mindazonáltal szomorúvá válna a helyzet, hiszen senki sem akar olyan F1-et, ahol nincs ott a Ferrari. A sportág megváltozna nélkülünk, teljesen más lenne. Senkit sem érdekelne a Forma-1 a Ferrari nélkül, még a Mercedest sem. Azért vagyunk itt, hogy megküzdjünk egymással.”
Marchionne hozzátette, erősen valószínűtlen, hogy a Ferrari távozzon az F1-ből, de azt szeretné, hogy a résztvevőket az eddigieknél komolyabban vonják be a sportág jövőjével kapcsolatos tárgyalásokba. „A Mercedesszel és a Renault-val együtt küzdünk ezért. Százmilliókat költünk minden évben, ami óriási befektetést jelent. Olyan erőforrásokat szeretnénk alkotni, melyek megfizethetőek a csapatok számára.”
„Azért versenyzünk minden egyes nagydíjon, hogy fejlődjünk, ezért meg kell próbálnunk előrelépni a legmodernebb technológiákban, ami teljesen más megközelítés ahhoz képest, amit ránk akarnak erőltetni. Ha az F1 olyan lenne, mint a NASCAR Amerikában, nem érdekelne. A pályán szerzett tapasztalatokból származik az előnyünk, ezért fontos annyira, hogy az erőforrásokat ott tökéletesítsük. Tökéletesen megértem a többiek problémáit, de a FOM-nak meg kellene oldani ezt a problémát” - tette hozzá az olasz-kanadai.