Egy lépéssel hátrébbról figyelve tényleg paradox, ami a sportágban zajlik, hiszen a hírek legjavát két, egymásnak teljesen ellentmondó diskurzus teszi ki: a magazinokat és a hírportálokat a 2017-re tervezett szabályváltozások uralják, másik oldalról pedig a sportág egyes szereplői nyilvánulnak meg a Forma-1 gazdasági helyzetéről, és arról a bizonytalanságról, ami a csapatokat és a helyszíneket körülveszi. A kiscsapatok anyagi helyzete nem új keletű téma, erre válaszul olcsóbb motorok szeretnének adatni nekik a sportág vezetői, a pénzszűkében lévő pályák (Németországban, vagy jó példa erre Monza és Austin agóniája) helyébe pedig 10 másik lépne - mindegy, hogy a világ melyik sarkában, csak dőljön a pénz.
Erre a faramuci helyzetre világított rá Federico Gastaldi, a Lotus helyettes csapatfőnöke, aki Abu Dhabiban valószínűleg utolsó versenyét teljesíti ebben a pozícióban. Az olasz úgy véli, a színfalak mögött óriási a széthúzás, így pedig nehéz az egységes jövő irányába elindulni. „Úgy vélem, a Forma-1 számára kulcsfontosságú, hogy felülvizsgálja üzleti modelljét” - idézte Gastaldit az Autosport. „Nagyon sok pénzügyi probléma van a sportágban, legyen az a csapatoké, vagy a promótereké, és egyelőre nehéz megítélni, hogy mindennek mi lesz a vége. Tudom, hogy Ecclestone és az FIA is változtatni akar, ahogyan azt is, hogy a csapatokkal sem mindig könnyű együttműködni, ha közösen kell lépnünk valamit. A terveink és a helyzetünk is túl sokban különböznek, és az önös érdekek mindent felülírnak.”
Gastaldi arra is rávilágított, hogy amíg a rajongók jelentik a sportág mozgatórugóját, addig sokan a magas jegyárak miatt döntenek a versenyektől való távolmaradás mellett. „Ahogyan korábban is mondtam, mindent meg kell tennünk - mindannyiunknak -, hogy segítsük a promótereket a jegyeladásban. Hiszen hol lennénk rajongók nélkül?”