Lehet, hogy Toto Wolff és Paddy Lowe csak a status quót félti, mindenesetre tény, hogy a brackley-i szakemberek kétségbe vonták a 2017-es szabályok életképességét, a biztonságot emelve a diskurzus középpontjába. Ahogyan megírtuk, a csapatok a Pirellivel közösen végeznek terheléses szimulációkat, hogy megnézzék, milyen mértékű gyorsulást lehet elérni a két évvel későbbi aerodinamikai módosításoknak köszönhetően.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója örül neki, hogy van, aki jobban meg szeretné ismerni az abroncsokat, és az esetlegesen felmerülő problémákat, majd aláhúzta, ennek érdekében is fontos, hogy komoly tesztprogramot végezzenek jövőre, a 2017-es felkészülés jegyében.
„Biztonsággal kapcsolatos témáról lesz szó” - idézte Hemberyt a Motorsport.com. „Ha a lehető legmagasabb aerodinamikai terhelést vesszük, olyan kihívásról van szó, mellyel akárki, aki 10-20 éve az F1-ben van, még nem találkozott. Nem ez a megfelelő válasz, de fontos, hogy ne dobjunk ki mindent az ablakon, hogy aztán később megbánjuk.”
A Pirelli még mindig nem kapott egzakt választ arra, hogy milyen tesztprogramot tervezhetnek 2016-ban - egyelőre nincs egyetértés a csapatok között, és azt sem lehet tudni, hogy milyen autóval szeretnék végezni a gyakorlásokat. „Azt kell elképzelnünk, hogy a teszteknek egy aktuális autó módosított változatán kell alapulnia, mert egy új gép megépítésének költségei nagyon magasak lennének.”
„Ezzel együtt olyan kérdések is felmerülnének, hogy ki építené meg ezt az autót, és milyen előnyei származhatnak belőle? Soha nem érnének véget a bonyodalmak. Valaminek történnie kell, hiszen nagyon nagy változásról van szó, és nem ülhetünk a babérjainkon. Nem februárban kell dönteni, a szezonkezdet előtt, mert sem idő, sem lehetőség nem áll már akkor rendelkezésünkre. Tud-e egyáltalán a sportág olyan autót biztosítania számunkra jövő júniusban, amely megfelelően megmutatja, hogyan fognak viselkedni az autók 2017-ben? Ez az igazi kérdés, amit még senki sem válaszolt meg.”