„Miután a Renault várhatóan megveszi a Lotus csapatát, örömmel jelentjük be, hogy a Manor istálló lesz a Mercedes legújabb ügyfele. Egy kitartó csapat, fantasztikus versenyszellemmel, mindannyian izgatottan várjuk, milyen előrelépésre lehetnek képesek új autójukkal és a Mercedes hibrid erőforrásaival” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója a gyár és a Manor közös sajtóközleményében, mellyel hivatalossá tették azt, amiről már hetek óta hallani lehetett: a legkisebb csapat jövőre már a stuttgartiak erőforrásaival versenyez.
A Mercedestől korábban Bob Bellt leigazoló csapat egyébként, ahogy arra Adam Cooper felhívja a figyelmet, a csúcsmotor mellé Petronas-üzemanyagot is kap, továbbá élvonalbeli sebességváltót és felfüggesztést a Williamstől, ami azt jelenti, hogy az új autóval valóban komoly előrelépést tehetnek – talán az sem túlzás, ha azt mondjuk, hogy a Hondának immár nemcsak előre, hanem hátrafelé is érdemes figyelnie...
Ezzel egyúttal az is végleg eldőlni látszik, hogy a Red Bull nem kap Mercedes-motort, s ezt immár nem is vethetik a stuttgartiak szemére, hiszen ezzel megvan a gyári csapat mellé a három ügyfelük – így már Ecclestone is nehezen kényszeríthetné rá őket a segítségre... Marad a Ferrari vagy esetleg a Honda, akiket már szóba hoztak a Toro Rossóval. „A Manornak nincs pontja, de van motorja. A Red Bullnak négy címe van, de nincs motorja. Isten hozott az F1-ben” – foglalta össze a helyzet abszurditását Pablo Elizalde F1-es újságíró.
Arról egyébként egyelőre még nem esett szó, hogy a korábbi híreszteléseknek megfelelően Pascal Wehrlein Mercedes-juniorversenyző valóban a Manornál folytatja-e karrierjét.