DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A Scuderia igazságtalan volt sikerkovácsaival

A maranellói F1-es csapattól bő másfél évtized után a tavalyi szezon végén kirúgott Nikolas Tombazis szerint a vörösök pont azokat az embereket küldték el, akiknek „feltámadásukat” köszönhetik.

Az 1997 és 2014 közt két év McLarennél tett kitérőtől eltekintve folyamatosan a Ferrarinál dolgozó tervezőt, Nikolas Tombazist végül a tavalyi szezon végi nagy átalakítások keretében küldték el a Ferraritól. A Corriere della Serának nyilatkozva a görög szakember kifejtette, hogy a Scuderiánál igazságtalanul bántak vele, s több korábbi kollégájával, hiszen az idei sikerek jórészt még az ő munkájuknak köszönhetőek – valamint a szélcsatorna-problémák megoldásának.

„Nem vártam volna, hogy kirúgnak” – kezdte Tombazis. „Persze nem hárítom el a felelősséget, de tény, hogy kevesebbet dolgoztam a tavalyi autón, mint a korábbiakon. Másrészt az idei, a 2015-ös autó volt a 2008-as óta az első, melyen több időt tudtam saját kezűleg is dolgozni, s először használhattuk a modern szélcsatornánkat. A Mercedest nem érhettük el idén, de volt esélye az előrelépésre – csakhogy ezt a véleményemet nem osztották az újonnan Maranellóba érkezők.”

arrivabene_15hun_cs



Tombazis nemcsak magáról beszélt az interjúban: „A Ferrari máskor kirúghatott volna, most viszont egyszerűen nem volt logikus. Kissé más bánásmódot vártam volna, ahogy Domenicalit és Montezemolót is sajnálom. Mindig sok önbizalmat kaptam tőlük, sokkolt, hogy elhagyták a Ferrarit. Persze mindenki hibázott, de az is tény, hogy a csapat idei feltámadása a régi munkatársakkal kezdődött” – mondta Tombazis, aki azt is kiemelte, hogy a csapaton belül nem volt különösebben jó a hangulat...

„A 2010-es szezontól kezdve mindig a Red Bull járt az élen, Fernando viszont közel volt ahhoz, hogy legyőzze őket. Hogy a címszerzés segített volna-e? Pszichológiai szempontból igen. Csakhogy 2009-től kezdve sosem a miénk volt a legjobb autó a mezőnyben. Newey persze egy zseni, de a Red Bullnál sosem akkora a nyomás, mint nálunk, a Ferrarinál. Nem volt jó a csapaton belüli közeg, olyan volt, mintha pisztolyt szorítanának a hátunkhoz. A problémáink pedig 2009-ben kezdődtek el a szélcsatornával...”

Tombazis végül elárulta, mit bán a legjobban eddigi F1-es karrierjéből: „Sosem tudtunk győztes autót adni Fernandónak, ami rossz dolog. Ő volt a legjobb versenyző a mezőnyben, s talán ismét ő lesz majd. A Ferrarinak meg kellett volna tartania őt... Ahogy engem is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: