A Pirelli korábban megerősítette, hogy a taktikai változatosság érdekében jövőre egy új gumikeveréket is a csapatok rendelkezésére bocsát majd az eddigi négy mellé. A szuper szuperlágynak keresztelt termék a jelenlegi szuperlágynál is puhább lesz, azaz jobb köridőre lesz képes, ám csak kisebb terhelést bír majd ki. Csak az olyan, lassabb pályákon használják majd, mint Monaco és Szingapúr, ám a csapatoknak tesztelniük is kellene azokat, mielőtt élesben bevetnék 2016-ban valamelyik versenyen.
A jövő évi két négynapos téli tesztnek helyet adó Barcelona hírhedten az egyik olyan pálya, amely a legdurvábban bánik a gumikkal, így a szuper szuperlágyak megfelelő tesztelése ott nem lenne kivitelezhető, ezért a csapatok más megoldást kénytelenek keresni.
A német Auto Motor und Sport úgy értesült, hogy a Pirelli már el is készült az új keverékek kísérleti verziójával, és felmerült annak ötlete is, hogy a Magyar Nagydíj hétvégéjén egy extra félórás edzés keretein belül próbálják azokat ki a csapatok, ám erre végül nem került sor.
A mezőny kisebb és nagyobb istállói azonban - ahogy az ilyenkor lenni szokott - nem jutnak közös nevezőre abban, hogy mikor és hol is kellene lebonyolítani ezt a tesztet. Szóba került a szeptemberi szingapúri F1-es hétvége, illetve egy Abu Dhabiban beiktatott extra gyakorlási nap is, míg a lap szerint a Red Bull legszívesebben januárban a sepangi pályán hajtaná azt végre, ami viszont a kiscsapatoknak jelentene a kelleténél nagyobb kiadásokat.
A megoldás tehát tovább várat magára, ám az mindenesetre már biztos, hogy a tervezett két barcelonai teszthetet két további gyakorlási nappal máris kitoldották, hiszen a Pirelli kérésére január 25-26-án a Paul Ricardon a pálya benedvesítésével esős tesztet tartanak majd. Ehhez jöhet majd még hozzá a szuper szuperlágyak futtatása, ami azt eredményezheti, hogy mégsem lesz annyira csendes a következő előszezon, mint attól sokan tartottak.