DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Massa: Nem mi kapunk több segítséget, hanem ti!

Tényleg annyira sok információt tudatnak már napjainkban a csapatok a pilótáikkal, hogy az túl könnyűnek tűnteti fel a versenyzést a nézők számára? Nem lehet, hogy csak mi hallunk egyre többet?

Milyen érdekesen működik a világ, és az emberi gondolkodás. Tavaly a Formula-1-et ért egyik legfőbb nézői panasz az volt, hogy a versenyzők túl sok útmutatást kapnak a csapatrádión, a mérnökeik túl gyakran és túl részletesen közlik velük, hogy mit is kell tenniük az autóban, és sokan ezt úgy értelmezték, hogy a pilóták elkényelmesedtek, már nem olyan ügyesek, nem látják át annyira a helyzetet menet közben, mint a korábbi években. Pedig rengeteg szó volt arról, hogy az új V6-os hibridek és az üzemanyag-spórolás miatt a pilótafülkében ülve már nem lehet mindent kézben tartani.

Dppi_00115009_638



És ami azt illeti, a csapat és a versenyző közötti kommunikáció jellege az elmúlt évtizedben alig változott, a FOM közvetítéseibe bejátszott egyre több rádióbeszélgetés pedig éppen azt a célt szolgálná, hogy a nézők közelebb érezzék magukat az eseményekhez - egyesek mégis rosszul értelmezik ezt. Mindez odáig fajult, hogy 2014-ben év közben tiltottak be bizonyos, teljesítményt befolyásoló rádiós segítségeket, ezzel próbálva kielégíteni a nézőket, és valamelyest megnehezíteni a versenyzők dolgát.

Pedig a Williams pilótája, a 13 éve a mezőny tagjának számító Felipe Massa is csak megerősíteni tudja, hogy indokolatlan a rádiókommunikáció miatt panaszkodni.

„Amikor még semmi nem volt hallható a közvetítésben, akkor is ugyanezek zajlottak a rádióban. A versenyző kérdéseiben, illetve a csapat és a pilóta kommunikációjában nem sok minden változott. Tavaly óta ugyan rengeteg új technikai információ érkezett, de ezt leszámítva minden maradt a régiben” - nyilatkozta az UOL Esporte kérdésére.

„Az emberek azt mondják, hogy most könnyű dolgunk van ezzel a sok segítséggel, pedig nem nekünk van több információnk, hanem nekik, hiszen a külvilág immár sokkal többet hall abból, hogy mi zajlik a csapatokon belül.”

Massának felvetették azt a bizonyos, nagy port kavart rádióüzenetet is, amelyben a Kanadai Nagydíj során Fernando Alonso tudatta a csapattal, hogy nem hajlandó tovább spórolni az üzemanyaggal. „Az ilyenek szintén megtörténtek korábban is. Csupán senki nem hallotta őket” - nyugtázta a brazil.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: