DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 17. szerda
F1

Raikkönen: A baleset komolyan megijesztett

A Ferrari finn pilótáját elsősorban jövőjéről faggatták, de szintén elárulta, félelmetes pillanatokat élt át az F1-es Osztrák Nagydíjon, amelyen Fernando Alonsóval ütközött.

Kimi Raikkönen sorsa a következő szezont illetően továbbra sem dőlt el, nem tudni, maradhat-e a Ferrarinál – ezáltal pedig a Formula-1-ben –, vagy mennie kell. A finn pilóta hétvégén a goodwoodi Sebesség Fesztiválján vendégeskedett, ahol a sajtó képviselői elsősorban ismét szerződéséről igyekeztek kifaggatni őt.

„A dolgok nem mindig a te kezedben vannak. Amióta aláírtam, náluk van a szerződés. Ők döntik el, hogy aláírják-e, vagy sem” – mondta Raikkönen a Sky Sportsnak, majd hozzátette: „Állandóan ugyanezt kérdezik tőlem, de nincs mit mondani.” Mikor azonban abba az irányba tapogatóztak, hogy talán nem szereti már a sportot annyira, mint korábban, a 2007-es világbajnok cáfolt: „Nem lennék itt, vagy akármelyik versenyen, ha így lenne. De az nem annyira szórakoztató, ha egy hétvége olyan, mint a múltkori.”



„Nem ez volt az első alkalom, de remélhetőleg az utolsó lesz. A dolgok néha rosszul sülnek el. Nem muszáj itt lennem, bármikor elsétálhatok, amikor akarok, de a cél az, hogy jól teljesítsek. Én is jól akarok, a csapat is jól akar, abban pedig biztos vagyok, hogy a jövőben ez az istálló lesz a mérce a többiek szemében, már a következő szezonban is másként fest a történet.”

Nem csupán szerződéséről beszélt, hanem kitért az Osztrák Nagydíjra is, amelynek első körében Fernando Alonsóval ütközött. A spanyol McLarenje a Ferrari tetején állt meg, karnyújtásnyira Raikkönen fejétől. „Az életben sok dolog meg tud ijeszteni. De igyekszem nem gondolni rájuk. Ha valami rosszra fordul, akkor felpörögnek az események, te pedig reméled, hogy minden rendben lesz.”

A finn versenyző korábban két évet kihagyott, melyet a rali-világbajnokságon töltött el. „Úgy gondolom, a rali végső soron veszélyesebb, mert ha ott hibázol, akkor egy árokba mész bele, vagy éppen egy fába. Az F1-ben sok kisebb hibát meg tudsz úszni, a raliban ez többnyire a verseny végét jelenti, általában fejjel lefelé. Másféle sport.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: