Egy jelentkező már biztosan van, aki nem akarja: Jolyon Palmer, a GP2 tavalyi bajnoka, aki számára ott volt a lehetőség, hogy megállapodjon a csapattal, de a brit biztosra játszva inkább a Lotus tesztpilótai állását fogadta el. Elmondása szerint a valószínűleg a korábbiaknál is nagyobb lemaradásban lévő autót vezetve aligha tett volna jót saját pályafutásának.
„Egy rövid időre felvettem velük a kapcsolatot, mielőtt aláírtam volna a Lotusszal” - fedte fel most Palmer az F1i-nek adott interjúban. „De őszintén szólva még mindig rengeteg az ismeretlen tényező a csapat körül, amely már tavaly, teljes támogatás mellett is küszködött. Nagy erőfeszítésekre lesz szükségük, ha el akarnak jutni a rajtrácsra.”
„Remélem azért, hogy itt lesznek, de az én karrierem szempontjából túl nagy kockázatot jelentettek volna. A Lotusszal való megállapodást viszont tényleg jó döntésnek tartom, ez volt ugyanis a legjobb, amit jelenleg elérhettem.”
„Nem tudom, hogy a Manor végül mivel fog előállni, de még mindig a tavalyi autót és a tavalyi motort szeretnék használni, amelyekkel már az előző évben sem voltak versenyképesek - idénre pedig hatalmasat léptek előre a csapatok. Én nem akarok sereghajtó lenni a Formula-1-ben. A legjobb lehetőséget akarom megragadni, és ez az oka annak, hogy a jelenlegi helyemen vagyok.”
Kétségtelen, hogy Palmerhez hasonlóan más újoncok számára sem kecsegtető egy olyan autóban debütálni, amelyben nem tudják megmutatni képességeiket, ráadásul az elmúlt évek is bizonyították, hogy a sereghajtók közül csak a legritkább esetben vezet felfelé az út bárki számára is. Idén azonban taktikai okok is meghatározhatják, hogy ki vállalja majd a szereplést a Manornál, hiszen a versenytapasztalat minden korábbinál fontosabb lesz a következő év előtt. Aki ugyanis 2016-ra nem rendelkezik kellő ponttal a szuperlicenszén az eredményei által, az nem debütálhat az F1-ben, feltéve, hogy az elmúlt három évben legalább 15, vagy az elmúlt egy évben legalább 5 nagydíjon rajthoz állt. A licenszpontoknak híján lévő versenyzők számára pedig kapóra jöhet a lehetőség, hogy néhány futamon vezetve megszerezzék maguknak az indulási jogot a következő évre is.
Jelenleg Pascal Wehrlein van abban a csapdában, hogy nagyon távol kerül tőle az F1-es debütálás lehetősége, ha idén nem ejti azt meg, így nem elképzelhetetlen, hogy például őt megpróbálja majd a Mercedes beprotezsálni a kiscsapathoz - de hasonló módszerrel próbálkozhatnak más istállók is saját tehetséges fiataljaik érdekében. Persze az is igaz, hogy mivel a Manor motorszállítója a Ferrari lesz, így kérdéses, hogy a rivális gyártók mennyire szólhatnak majd bele a pilótafelállásukba.