DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Eldőlt: Jövőre még nem alakul át a Formula-1

Bár esély volt rá, hogy a sport már 2016-tól újabb komoly szabályváltozásokon esik át, az F1 Bizottság genfi gyűlésén a csapatok ez ellen szavaztak, mivel többségük szeretne még egy évet várni az átalakulással.

A csapatok felismerték annak szükségét, hogy az autókat és a versenyzést látványosabbá kell tenniük a közönség számára, erre pedig ki is dolgoztak egy tervet, miszerint már 2016-tól elérhetnék ezt a karosszéria átalakítása, az autók szélesebbé tétele és a gumik méretének növelése révén. Bár bizonyos mértékben az összes csapat hajlik a változásokra, abban a tekintetben mégis eltértek a vélemények az F1 Bizottság ülésén, hogy mennyire kell sürgetni az új szabályok bevezetését.

132_4



Jelenleg még a többség szavazata elég lett volna ahhoz, hogy ez már 2016-ban megtörténjen, és bár az egyelőre nem ismert, hogy a szavazatok hogyan oszlottak meg a résztvevők között, végül többen voksoltak arra, hogy jövőre még minden maradjon a régiben és ne kelljen kapkodni az autók újbóli átalakításával.

A változások tehát 2017 előtt jó eséllyel már nem fognak megvalósulni, hiszen március 1-jétől ehhez már a csapatok egyöntetű beleegyezésére lenne szükség, ami a mostani megosztott álláspontok után aligha fog megvalósulni. Ám több érv is szól amellett, hogy miért járhat jobban az F1, ha nem akarja már 2016-tól átformálni az autók külsejét.

Egyrészt minél több idő áll a csapatok rendelkezésére, hogy felkészüljenek a változásokra, annál kisebb költségekkel tudják azt megvalósítani. A sport jelenlegi helyzetében pedig a mezőny több tagja sem fogadná örömmel, ha ismét csillagászati összegeket kellene költeni az autók átalakítására. Másrészt pedig a motorokra vonatkozó változások - melyek a tervek szerint 1000 lóerős erőforrásokat eredményeznek majd - egyébként is 2017-ben érkeznek, így ésszerű a karosszéria módosítását is arra az évre ütemezni, hogy az F1 egyetlen lépcsőben kezdjen meg egy újabb érát. Nem mellesleg 2016 végén a Pirelli gumiszállítói szerződése is lejár, így a következő évtől akár ők, akár egy másik márka az új szabályok ismeretében kötelezheti el magát középtávon a sport mellett.

Egyes csapatok már felvázolták a többiek előtt elképzeléseiket a jövő Formula-1-éről (a Ferrari a nyilvánosság előtt is), de a mostani szavazás következményeként a jelenleg talán futurisztikusnak tűnő autók megjelenéséhez 2017-ig még várnunk kell.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: