2005-ben úgy lépett színre a Red Bull Racing, mint a száguldó cirkusz bulicsapata: dübörgő zene az Energy Station-nek hívott dupla motorhome-ból, csinos Formula Unák tömkelege és mosolygó emberek mindenütt. Szokatlan nyitottságuk meglepetésként érte Forma-1 híresen hűvös világát. Mindig is a győzelemre törekedtek, ahogyan Dietrich Mateschitz milton-keynesi szűzbeszédében mondta 2004 végén, és a 2005-2008 közötti arculat mögött nagyon is tudatos építkezés folyt – egy jövőbeni győztes csapat alapjainak lerakása.
Amikor 2009-ben elkezdtek szállingózni a győzelmek, a csapat igazi profi benyomását keltette – eddig is az volt, csak a közvélemény gondolt rá úgy, mint egy szimpatikus középcsapatra, akik új színt hoztak a Forma-1 sekélyes és unalmas világába. Egy dolog azonban változatlan maradt: az F1-es misszió szerte a világban. Ezért mára alig van Földünknek olyan szeglete, ahol a vörös bika ne hallatta volna már a hangját – kezdve Dubajtól Quebecen keresztül a Dominikai Köztársaságig. Íme, a legszokatlanabb showrun-helyszínek:
Egyesült Arab Emirátusok, Dubaj, Burdzs Al-Arab
Az exkluzív, tengerre épült hotel tetején levő helikopter leszállón rendeztek már teniszmeccset André Agassi és Roger Federer között is, a legnagyobb durranás mégsem ez volt. David Coulthard a 2013-as Indiai Nagydíj után, Sebastian Vettel negyedik világbajnoki címét megünneplendő vitte el egy körre a Red Bullt a szálloda mindössze 24 méter széles és 210 méter magasan lévő területén. Erre szokták mondani, hogy ne próbálják ki otthon.
Kanada, Quebec
Egy Forma-1-es autót irtó precíz műszer, és csak tükörsima aszfalton képes megfelelő teljesítményre – mivel ez utóbbi nem tényező a bemutatók során, Sebastien Buemi 2010 elején egy quebeci tó jegén parádézott.
Egyesült Államok, Austin, Texas
A bika kiszabadult a karámból! A szó szerinti és átvitt értelmében is, hiszen a 2012-es USA Nagydíj előtt egy évvel a rodeók hazájában próbálta ki David Coulthard a Circuit Of The Americast – azaz csak a pálya poros nyomvonalát. Ezután mondja valaki, hogy DC nem egy született cowboy.
Egyesült Államok, New York-New Jersey, Lincoln alagút
Ez azért nem annyira szokatlan, hiszen Monacóban évente végigsüvítenek a híres-hírhedt alagúton, de egy bemutató helyszínéül általában a városok központját választják. A hercegséggel ellentétben a két város közötti alagútban azonban semmi sem volt, ami a biztonságot szolgálta volna – Coulthard mégis a 300 km/h-t nyaldosta autójával 2012 szeptemberében. Legalább ebben nem mutatkozott tipikus skótnak.
India, Khardung-La út
5500 méterével a világ legmagasabban fekvő útjai között van, a Red Bull pedig szokásához híven szeret és szeretett rekordokat dönteni: 2011-ben Neel Janival a volánnál látogatta meg a Ladakh hegységben fekvő utat – szegény svájci kevés alkalommal érezhette magát a csúcson karrierje során, ekkor legalább ízelítőt kaphatott belőle.
Nagy-Britannia, London
A Lincoln alagúthoz hasonlóan ez sem újdonság. A csavar annyi volt a történetben, hogy a Red Bull kora reggel, még a csúcsforgalom előtt komplett kerékcserét produkált a parlament előtt, 2010 júliusában. Azért Mark Webber jobban élvezett volna egy nagydíjat a brit főváros utcáin...
Dominikai Köztársaság
Amíg az Emirátusokban, az USA-ban, Indiában és Nagy-Britanniában már rendeztek F1-es futamokat, a karibi szigetvilág csak álmélkodva figyelhette a száguldó cirkusz történéseit – egészen 2010-ig, amikor Jaime Alguersuari úgy hajtott végig a dominikai tengerparton és a vízben(!), mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga.
Argentína, Salinas Grandes sóstó
A sós sivatag nem áll messze a Forma-1-től, hiszen korábban a BAR-Honda döntögette a rekordokat a utahi Bonneville 400-on, két évvel ezelőtt pedig Daniel Ricciardo látogatta meg az argentínai Salinas Grandes sóstó medrét. Vén kecske helyett fiatal bika is…
Egyesült Királyság, London, ládaderbi
Mind közül a legmókásabb – 2013-ban maga a csapatfőnök, Christian Horner furikázott végig egy erősen módosított Red Bullal egy londoni megmérettetésen. Annyira menő, hogy erről muszáj videót mutatnunk: