Merész kijelentés, ám a brit portál belsős informátorokra hivatkozva állítja, hogy az Audi, és a gyártót tulajdonló Volkswagen-csoport egyaránt szeretne belépni a Forma-1 bűvkörébe, már 2016-tól. Ennek érdekében a német cég motorsport-tal foglalkozó részlege összeolvadást tervez, mégpedig a Német Túraautó Bajnokságban szereplő csapata, és a World Endurance Series-gárda között, hogy a két fél költségeit egyesítve igazi szupercsapatot hozzon létre az autósport csúcskategóriájában.
Az Audi elődjének számító Auto Union a második világháború előtt uralta az európai Grand Prix-szcénát, de a Forma-1 1950-től íródó történetében még csak egy fejezet sem jutott neki, noha időről-időre felmerül a részvételük. Az utóbbi időben legtöbbször a Red Bull kapcsán, egy esetleges motorszállítói szereződéssel, és többen tudni vélik, hogy a gyártó már fejleszti a maga ki V6-os turbóját, valahol az ingolstadti gyár mélyén. Tavaly közel álltak a csatlakozáshoz, ám ők a négyhengeres formulát tartották prioritásnak, így amikor életbe léptek az új szabályok, Dr. Wolfgang Ullrich, a gyár motorsport-főnöke kijelentette: számukra nem jelent opciót a Forma-1.
Hogy a belépés könnyebb legyen, egy létező F1-es csapat felvásárlásáról szólnak a hírek, ami az általános vélekedés szerint vagy a Red Bull, vagy fiókcsapata, a Toro Rosso lehet. Az Audi elnökének, Ferdinand Piech-nek ausztriai gyökerei vannak, és jóban van az energiaital-gyártó első emberével, Dietrich Mateschitz-cel, így nem is tűnik légbőlkapottnak a feltételezés. Főleg akkor, ha a DTM-re vetjük szemünket, ahol a Red Bull az Audi egyik főszponzora, több mint egy évtizede.
Hogy a csavar még nagyobb legyen, a cég nemrég jelentette be, hogy a Ferrari korábbi csapatfőnöke, Stefano Domenicali csatlakozott hozzájuk, bár pontos pozíciója még tisztázatlan, valószínűleg Wolfgang Ullrich helyét fogja elfoglalni a motorsport-részleg élén. Az pedig hab a tortán, hogy a minden F1-es csapat által szívesen látott Fernando Alonso a hosszútávú versenyzés felé kacsingat, ahol jó barátja, Mark Webber a Porsche színeiben versenyez, amely történetesen az Audi testvérvállalata.
Az Audi esetleges Le Mans-i dobbantása hihetetlen sorozat végét jelentené, a négykarikások ugyanis 2000 óta egyetlen alkalommal, 2009-ben nem zárták első helyen a 24 órás megmérettetést, amely egyedülálló eredmény a sportágban.