Sokan nem fogadták örömmel az autók első részére vonatkozó, idéntől életbe lépett korlátozásokat, hiszen azok tovább csökkentették a mérnökök szabadságát, ráadásul több autón is furcsa, hirtelen vékonyodó dizájn jelent meg. A szabály meghatározta, hogy az orrkúp vége nem lehet magasabban egy adott pontnál a talajhoz viszonyítva, ez pedig biztonsági célokat szolgált, hiszen ezáltal elkerülhető, hogy egy autó a levegőbe repüljön, ha az orra hozzáér egy előtte haladó riválisa hátsó kerekéhez.
Ilyen esetek előfordulásának a valószínűsége lehet, hogy csökkent, ám egyesek szerint egy másik problémát hozott magával: az ütközések során immár nem a hátsó, hanem az elöl lévő jármű emelkedik a magasba. Ez történt akkor is, amikor Bianchi a sorsdöntő suzukai kicsúszásakor a pálya szélén álló traktorba rohant, hiszen a mentő jármű a hatalmas súlya ellenére is elemelkedett a talajtól, miközben a Marussia alácsúszott.
A baleset óta szóba kerültek különféle biztonsági intézkedések a hasonló esetek elkerülése érdekében, mint például a sebességkorlátozás, a több biztonsági autós szakasz vagy a zárt pilótafülkék, Kamui Kobayashi szerint azonban meglehet, hogy az orrkúpokon kellene változtatni.
„Láthattuk, hogy a traktor szó szerint a levegőbe repült, miután az autó alácsúszott. Ez így nem jó. Szerintem az alacsony orrkúp nem tűnik a legjobb megoldásnak ilyen esetekben” - nyilatkozta a Caterham japán pilótája.
„Erről már az én melbourne-i balesetem során is megbizonyosodhattunk, amikor az autóm Massa Williamse alá csúszott. Az egész ötlet mögött az az elgondolás állt, hogy az autók biztonságosabbak legyenek, de ebben a szezonban inkább arról bizonyosodhattunk meg, hogy ez a dizájn nagy veszélyt hordoz magában.”