2013-as megjelenésekor alighanem mindenki meglepődött a Lexus IS merész, izgalmas stílusán. Az eladások azonban igazolták a japán márka formatervezőit, hiszen a hátsókerék-hajtású, prémium limuzin jobban fogyott a vártnál. Így a ráncfelvarrás során nem változtatták meg az autó alapvető karakterét, hanem csak finoman átdolgozták a részleteket. Az új lökhárító formája például még jobban kiemeli az első fényszórók ravasz formáját, az átrajzolt hűtőmaszk – különösen az F Sport változaté - pedig mit sem veszített korábbi agresszivitásából. Oldalról a megújult IS továbbra is úgy néz ki, mintha állandóan mozgásban lenne, miközben hátul új lámpák és lökhárító jelzik a 2016-os modellévet. Mindezek mellett bővült a színpaletta is.
Az utastérben ugyanilyen diszkrét módosítások történtek. Persze, a 10,3 colos multimédiás kijelző feltűnőbb a korábbinál, nagyobb és tisztább képe pedig könnyebben értelmezhető az utasok számára. Könnyebben használható lett az RTI, azaz a Remote Touch Interface, s immár többféle árnyalatú kárpitok közül válogathatnak a vásárlók. Ráadásként kapott egy pohártartót az IS, illetve finomítottak a sebesség- és a fordulatszámmérő megjelenésén is.
A motorkínálat változatlan maradt, bővült viszont a Lexus IS biztonsági arzenálja. Az új Lexus Safety System+ rendszer a Pre-Collision System, sávelhagyásra figyelmeztetést (LDA) az automatikus távfényt és a radaros sebességtartó automatikát is tartalmazza.