A 718 Caymanban ugyanaz az új, négyhengeres boxerszív dobog, mint a Boxsterban, a kétliteres egység maximális teljesítménye 300 lóerő, miközben csúcsnyomatéka 380 Nm. Az erősebb S modellben a 2.5 literes erőforrás már 350 lóerős, legnagyobb nyomatéka pedig 420 Nm, aminek a segítségével 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, s akár 285 km/h-val is képes száguldani (PDK váltóval és opcionális Sport Chrono csomaggal). Ugyanakkor az alapváltozat is csak 0,5 másodperccel lassabb nála, és a végsebessége is alig 10 km/h-val kevesebb.
Ráadásul az átdolgozott futómű – feszesebb rugók és stabilizátorok, újrahangolt lengéscsillapítók – kiváló mozgékonyságot, a direktebb kormány pedig pontosabb irányíthatóságot garantál, érezhetően nagyobb kanyarstabilitás mellett. Az opcionális Sport Chrono Packace és a Porsche Torque Vectoring még tovább növeli az autó menetdinamikáját, a PASM pedig 10 milliméterrel csökkenti a 718 Cayman hasmagasságát. A nagyobb vezetési élményhez az erősebb fékrendszer is hozzájárul, elöl 330, hátul 299 milliméteres tárcsák rejtőznek a könnyűfém felnik mögött.
Természetesen a Cayman külsejét és belsejét a 718-as modellsorozathoz igazították, az új kupét a korábbinál feszesebb arányok és élesebb profil jellemzi. A pilótafülkében új a volán, illetve alap a bővíthető Porsche Communication Management (PCM). Utóbbi magában foglalja a telefonokkal való kommunikációs lehetőséget, a 150 wattos hangrendszert és a további csatlakozási lehetőségeket. Az új 718 Cayman szeptember végén kerül a kereskedésekbe, de már most is megrendelhető.