1670 kilogrammos súlyával – jelenleg – a legkönnyebb Porschénak számít, még a 911 GT3 RS-nél is 50 kilogrammal könnyebb. Ami elsősorban a szénszálas műanyagoknak, illetve a magnézium széleskörű alkalmazásának köszönhető. Ugyanakkor műanyagból készültek az oldalsó üvegek, valamint a hátsó szélvédő is, nincs második üléssor, s a rádió is a súlycsökkentés áldozatául esett.
Van viszont egy 500 lóerős, hathengeres, szívó boxermotor a kocsi farában, mely állandóan kész a száguldásra, s szinte hajszolj a magas fordulatszámot. A hatsebességes manuális váltó ügyes használatával nemcsak 3,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, hanem pillanatok alatt eléri a 323 km/h-s végsebességét is. A fogyasztás?! NEDC-ciklus szerint alig 13,3 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerenként.
Ám a Porsche 911 R a kanyarokat is bámulatos tempóval veszi, különösen a szűk fordulókat élvezi. Ami a különlegesen hangolt, s kormányzott hátsó tengelynek és a mechanikus hátsó differenciálzárnak köszönhető elsősorban. A lassításról ugyanakkor alapáron járó Porsche Ceramic Composite fékrendszer gondoskodik, 20 colos könnyűfém kerekekkel kiegészítve. A magabiztos menettulajdonságokhoz ugyanakkor a PSM, vagyis a Porsche Stability Management is hozzájárul, a mindennapi használat során - különösen városban - a 30 milliméterrel megemelhető első tengely is jól jöhet.
Megjelenését tekintve nem tartozik a legharciasabb Porschék közé, első ránézésre akár egy versenycsíkokkal tuningolt Carrerának is nézhetnénk. Az első és a hátsó psoilerek azonban már árulkodóak lehetnek, ám a kiemelkedő hátsó szárnyak és a R-specifikus diffúzornak nem pusztán optikai szerepe van. A titánból készült sport kipufogórendszer pedig vidáman, mindenféle visszafogottság nélkül kürtöli világgá a boxermotor száguldás iránti vágyát. Az utastér puritán dizájnja szintén az eredeti, 1967-es modellt idézi, pepita ülések várják a pilótát, aki egy GT Sportkormányt markolhat meg. A 991 példányban készülő 911R májustól kerül a „kereskedésekbe”.