A BMW járművei soha nem csupán hétköznapi, négy kerékre szerelt tárgyak voltak, amelyekkel el lehet jutni egyik helyről a másikra. Sokkalta több ennél: a BMW volánjánál ülve minden kanyarvétel egy őszinte élmény, a motor ereje és a sebesség érzése elvarázsol, az adrenalin pedig már a gondolattól is letaglóz. Vagyis a BMW vezetése érzelmi döntés, amely már az utazás kezdetének meghitt pillanatában magával ragadja az embert, élje át akár egyedül, akár barátai vagy szerettei oldalán a vezetés élményét. A jövő felé haladva pedig mindez mit sem változik majd! Ugyanakkor a BMW pilótái már a közeljövőben átengedhetik a volánt a technológiának – de csak akkor, ha ezt ők is így akarják. A BMW VISION NEXT 100 tanulmányautó egy vérbeli BMW modell maradt, amely a technológiai innovációk ellenére is a vezetés vérpezsdítő, színtiszta élményét kínálja.
Sőt, a BMW VISION NEXT 100 volánja mögött a sofőrből Abszolút Vezető válik, így annak ellenére, hogy a világ megváltozik, a vezetés színtiszta élménye megmarad – és intenzívebb lesz, mint korábban bármikor.
A BMW VISION NEXT 100 megtervezésekor az utastér volt a mérnökök kiindulópontja. Az elkövetkező években a volán mögött ülő vezető közérzete egyre fontosabb tényezővé válik, aki nem elégszik meg csupán azzal, hogy az autó képes elvezetni önmagát. A vezetőnek a jármű minden részletében éreznie kell, hogy a gépet kifejezetten az ő igényei szerint váltották valóra. Ennek megfelelően a kabin kialakítása többféle utazási módot tesz lehetővé: Boost módban a vezető uralja a jármű minden részletét, Ease módban pedig a pihenésé a főszerep, miközben az autó vezeti önmagát. Ease módban a pihenést bőséges helykínálat, kellemes belső világítás és kényelmes környezet segíti elő. Boost módban a vezető a színtiszta vezetési élmény pillanatait éli át, amelyet a jármű intuitív segédberendezések apró beavatkozásaival támogat. Az autó mindeközben folyamatosan tanul az embertől és a vezető egyre több sajátosságát ismeri fel, köszönhetően a különleges szenzorok és a mesterséges intelligencia párosának, amelyet a BMW Group mérnökei Társnak (Companion) neveztek el. A Társ minden együtt töltött percben figyeli a vezető mozdulatait és igényeit, az ember és gép közötti interakció ezáltal egyre ösztönösebbé és természetesebbé válik, a sofőrt a jármű Abszolút Vezetőjévé emelve.
A jubileumi BMW VISION NEXT 100 tanulmányautó másik kulcsfontosságú innovációja az Élő Szisztéma (Alive Geometry) elnevezésű járműstruktúra, mely mintegy 800 darab apró, mozgó háromszögből áll, amelyek a műszerfal mellett a karosszéria egyes elemeire is kiterjednek. A háromdimenziós felületeken mozgó háromszögek rendkívül közvetlenül, intuitív módon kommunikálnak a vezetővel, aki az Élő Szisztémát a mozgásaival, a BMW Gesztusvezérléshez hasonlóan vezérli, azzal az alapvető különbséggel, hogy a funkciók itt nem a kétdimenziós kijelzőn, hanem három dimenzióban jelennek meg. Az Élő Szisztéma a vezető legapróbb mozzanatát is érzékeli, szükség esetén pedig reagál rá. A BMW Head-Up kijelző és az Élő Szisztéma együttese az analóg és a digitális megoldások egyedülálló fúzióját kelti életre.
A háromdimenziós felületeken mozgó háromszögek egy repülő madárraj szabályos, összehangolt mozgását imitálják, jelzéseik pedig azonnal, könnyedén értelmezhetők az utasok számára. S noha egyelőre nem könnyű elképzelni, hogyan működhet a valóságban a több száz apró háromszöggel dolgozó Élő Szisztéma szerinti járműfelépítés, a járműgyártási eljárások gyökeres átalakulásával az elkövetkező évtizedekben mindez lehetővé válik. A jövőben sokkal összetettebb és rugalmasabb formák legyártására lesz lehetőség, és a BMW VISION NEXT 100 tanulmányautó éppen ezt vetíti előre.
A BMW VISION NEXT 100 tanulmányautó külső kialakítását a kupé modellekben rejlő sportosság és a limuzinos elegancia keveréke jellemzi. 4,90 méteres hosszával és 1,37 méteres magasságával a BMW jubileumi koncepciója kompakt külső méreteket ölt, amelyet az ajtók mögött a BMW luxuslimuzinjainak tágas utastere egészít ki.
A hatalmas keréktárcsákat a karosszéria sarkaiba tolták a tervezők, a BMW négykerekűire jellemző dinamikus kiállással ruházva fel a modellt. Aerodinamikai szempontból az Élő Szisztéma (Alive Geometry) a karosszéria egyes külső elemein is kimagasló hatékonyságról tesz tanúbizonyságot: kanyarodás közben az elforduló kerekeket a karosszéria egyfajta rugalmas, folyamatosan alkalmazkodó külső bőrként mindvégig takarásban tartja, amellyel a BMW VISION NEXT 100 tanulmányautó extrém alacsony, 0,18-as légellenállási együtthatót produkál.
Röviden összefoglalva: a BMW VISION NEXT 100 koncepció vérbeli BMW, amely a technológiai innovációk ellenére is a vezetés vérpezsdítő, színtiszta élményét kínálja.