A privát biztonságtechnikai cégek mellett kevés autógyár tudja kielégíteni a gazdag, olykor veszélyes környékre tévedő ügyfelek páncélozott járműigényeit. Igaz, nem a Mercedes az első, aki igyekszik egy szeletet megkaparintani a biztonságos autók piacából, de mégis a bajorok alkották meg az első civil járművet, amely elérte a VR10-es besorolást, azaz megfelel a legmagasabb védelmi követelményeknek.
A Maybach S600 Guardról tulajdonképpen semmit nem árult el a Mercedes, minthogy titkos adatokról van szó, a biztonsági besorolásából annyi mindenesetre biztos, hogy a monstrum karosszériáján és ablakain nem tudnak áthatolni a gépfegyverek páncéltörő löszerei, de még a kétméteres távolságban felrobbanó, 15 kilogrammos TNT sem tehet kárt a "harckocsi" utasában.
Az S600 Guard egyébként még a nyújtott S-osztálynál is 20 centivel nagyobb lett minden irányban a maga 5453 milliméteres hosszával és 3365 milliméteres tengelytávjával. A Mercedes minden egyéb adatot titkosított, ami a páncélozott jármű súlyára és motorjára vonatkozik, de az S600 jelzőből feltételezhető, hogy a gyár 6,0 literes, dupla turbós V12-ese került a gépháztető alá.