DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Egyéb

Porsche 911 Turbo és Turbo S – Kihegyezve

Több erőt, még keményebb külsőt és modernebb szolgáltatásokat kínál a Porsche 911 megújult csúcsmodellje. A 911 Turbo és Turbo S változat Jövő januárban, Detroitban debütál.

A 911-es sorozat két csúcsmodellje kereken 20 lóerővel kínál több lóerőt az elődjénél, így a kupéként és kabrióként is megvásárolható Turbo immár 540 lóerős, a Turbo S pedig 580 lóerős. A 3.8 literes, biturbó hathengeres boxermotort alaposan átdolgozták ennek érdekében, többek között újak a befecskendező-fúvókák, nagyobb az üzemanyag-nyomás és lecserélték a turbófeltöltőket is. Ugyanakkor a Porsche az egyetlen gyártó, mely még mindig változó geometriájú turbókat használ a benzinmotorjainál. A 911 Turbo és Turbo S erőforrásaiban rejlő teljesítmény maximális kiaknázását ezúttal is a „dynamic boost” funkció segít kiaknázni, különönsen Sport és Sport Plus üzemmódban.

porsche911turbo2016b



Mindezek eredményeképpen a Porsche 911 Turbo és a Turbo S Coupé lélegzetelállító menetteljesítményekre képes. Előbbi 3, utóbbi 2,9 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-t, miközben végsebességük 320 és 330 km/h. Ez 5 és 12 km/h-val több, mint amire a kifutó változat képes volt. Ugyanakkor normál körülmények között meglehetősen visszafogottan fogyasztanak, a Turbó mindössze 9,1, a Turbó S 9,3 liter üzemanyaggal beéri 100 kilométerenként, ami 0,6 literrel jobb eredmény a korábbinál. Nem mintha a tulajdonosokat ez egy cseppet is befolyásolná a vásárlás során.
porsche911turbo2016d

Természetesen a futómű sem maradhatott ki az „átvizsgálásból”. Az alapkivitelben is széria PASM rendszer most még több lehetőséget biztosít a teljesítmény és kényelem határait feszegetve, ráadásul széria a PDCC és a PCCB kerámia fékrendszer. Újdonság még a radar-alapú sávváltást segítő segéd, illetve az első tengelyt megemelő rendszer, mely alacsony sebességnél 40 milliméterrel megnöveli az első spoiler földtől való távolságát.

porsche911turbo2016a

Végül, de nem utolsósorban a Porsche 911 Turbo és Turbo S is megörökölte a mai Carrera modellekre jellemző lényegi dizájnelemeket, persze, a tipikus 911 Turbo sajátosságokkal kiegészítve. Az utastérben az új GT volánon túl a továbbfejlesztett PCM infotainment rendszer jelenti a legfontosabb változást. Az új porsche 911 Turbo és Turbo S hivatalos premierjére Detroitban kerül sor, forgalmazása pedig január végén kezdődik meg Németországban.

porsche911turbo2016e

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: