A Toyotánál ugyanis azzal számolnak, hogy a a benzines és dízeles füstölgés helyett a szigorodó emissziós szabályoknak már csak az elektromos közlekedés tud megfelelni, az üzemanyagcellás és a hibrid hajtások is a foszilis hajtásmód végét jelzik.
A tervezett előírások szerint ugyanis 2050-ig a kibocsájtási adatokat a tizedére kell csökkenteni. Ez egyfelől jogos elvárás - hiszen eleget szennyeztük már bolygónk levegőjét, de ahhoz néhány kérdésre azért választ kel találni. Ilyen például az energiatárolás mellett maga az energia előállítása is, ami hosszútávon kérdéses mind a fosszilis, mind pedig a nukleáris hajtóanyagokkal. Mindezek ellenére azért érdemes odafigyelni a Toyota elgondolásaira, hiszen az összes gyártó közül a leghatékonyabb hajtásrendszerekkel ők rendelkeznek, és régóta elkötelezett hívei a környezetbarát autózásnak. Lassan minden járműkategóriában rendelkeznek hibrid modellel, és a szerint 2020-ra tervezett értékesítéseikből 1,5 milliót a hibrid és elektromos autók teszik ki. A Prius negyedik generációjával együtt bemutatott TNGA platform komoly előrelépés. Az energiatárolás azonban még fontos feladat, de ez ügyben is hatalmas fejlődést ígérnek. A most használt lítium-ion akkumulátorok energiasűrűségét a háromszorosára szeretnék megemelni. Csak az üzemanyagcellás technológiák terén közel ötezer szabadalmat jelentettek be, ami a fejlesztéseket végre felgyorsítanák. Az elektromos mellett az infrastruktúra fejlesztése is fontos kérdés, hiszen e nélkül ez a közlekedési ágazat sem működhetne. Ezen a téren is már elindították a fejlesztéseket, így lehet, hogy a benzingőz és a harcos morgás valóban a múlté...