DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök
Egyéb

VSR ETCC: Ez a szezon sem lesz unalmas!

A héten kezdetét vette a VSR európai túraautó bajnoksága, az ETCC ’15, mely a tavasszal rajtoltó rFactor bajnokság mellett a Race07 szekció húzóbajnoksága lesz. A tét egyáltalán nem kicsi!

A bajnok az RCM Kupában szereplő George Racing Team jóvoltából részt vehet egy egyórás teszten, ahol a csapat egyik Suzukiját próbálhatja ki az Euroringen. E mellett a csapat az első három helyezett versenyzőt vendégül látja az RCM kupa júliusi ausztriai versenyhétvégéjén, a RaceCenter pedig különböző kedvezményekre feljogosító kuponokkal járult hozzá az egészen május végéig tartó sorozat díjazásához.

A tízfordulós bajnokság csupa olyan európai pályán fog zajlani ahol korábban ETCC futamokat szerveztek. Autók és helyszínek szempontjából is a 2002-3-4-es éveket idézi fel a sorozat. Az autók között olyan típusok találhatóak meg, mint a BMW E46, Alfa Romeo 156 GTA, vagy a Volvo S60.

1



Az időmérő a George Racing Team párharcát hozta. Báldi Gergő és a Suzuki bajnok Nagy Dani egymás idejét javítgatták meg a 20 perc folyamán. Végül Báldi egy abszolút legjobb idővel megnyerte a kvalifikációt Nagy előtt. A harmadik helyen Huszár Norbert végzett a privát alfával, míg mögöttük a Shake and Bake (itt olaszosítottak az Alfa miatt: gas e premo di schiacciamento gruppo) csapat tagjai végeztek Molnár – Leitner sorrendben.

A rajt Huszárnak sikerült a legjobban, hiszen Nagy Danit megelőzve felugrott a második helyre Báldi mögé. Az első négyes szépen meg tudott lógni a többiektől és fej-fej mellett haladtak. Huszár próbálkozott megelőzni Báldit de a kanyarban kevés volt az Alfa az egyenesben pedig a kanyarban összeszedett hátrány miatt csak a lökőig tudott jutni. Úgy tűnt két csapat lesz a dobogóért, hiszen a Dánielek kicsi leszakadásával egy új párharc kezdődhetett meg a harmadik helyért Nagy és Molnár között. A futam végére azonban az olasz technika megölte a gumikat és Nagy könnyedén leszakította magáról. Báldi és Huszár egy fantasztikus harcot produkálva végül az alábbi sorrendben érkezett be. A ’B’ szerveren Müller Péter diadalmaskodott.

3

A második fordulóra megfordult a legjobb 8, így egy BMW pilóta került az első helyre. Mihajlovics élt is a lehetőséggel és ellógott a rajt után az üldözőitől. Huszár Norbert megint állva hagyta a többi elsőkerekest és Báldiék előtt lépés előnyben volt a felzárkózásban. Az italiano Shake and Bake két tagja, Nagy Dávid és Leitner Norbert egymást gyepálták a második helyért, amit végül Huszár és Molnár tudott kihasználni. Fél távnál elérkezett a BMW számára a vég. Az olasz és svéd autók folyamatosan előzték meg a bajor hátul hajtóst. A győzelemért és a dobogó harmadik fokáért megint két csapat alakult ki. Elől Leitnert megelőzte Huszár majd Leitner tapadt rajta és kivárt az utolsó körig. A harmadik helyen Molnár pedig Báldit tartotta. Végül Molnár hibázott így Báldi el tudott menni. Az élen Leitnernek nem volt meg a tempó különbség, amivel megelőzhette volna a privát alfát, így Huszár egy második hely után a dobogó legfelső fokára álhatott. A harmadik Báldi lett, míg a negyedik Molnár, aki a Nagyokat tartva az utolsó kanyarban is még nagy csatát vívott ezért a pozícióért. A jobbik Nagy ezúttal Dávid lett, mögötte Dani ért be.

A bajnokság két hét múlva az angliai Brands Hatch-ben folytatódik. Amennyiben kíváncsi vagy, hogy mi történik a VSR bajnokságaiban, nincs más dolgod, mint nyomon követni a VSR napjait!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: