DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
Egyéb

Visszakéri akkumulátorait a Toyota

A hibrid akkumulátorok élettartama általában meghaladja a gépjárművét, ezért rendszerint csak a jármű életciklusa végén, vagy baleset esetén kell foglalkozni velük.

A TME több éve üzemelteti azt a belső begyűjtő folyamatot, amelyben a Toyota és Lexus márkakereskedők és/vagy márkaszervizek „gyűjtő” logisztikai mechanizmus alkalmazásával vesznek részt. A Toyota és Lexus márkakereskedők minden leadott öreg hibrid akkumulátorért egy újat kapnak cserébe, ami átlagosan 91 százalékos begyűjtési rátát eredményezett.

elektromos-auto8



A TME most radikális lépéseket tesz annak érdekében, hogy még nagyobb számban tudja begyűjteni az elhasznált hibrid akkumulátorokat. Az autógyártó ambiciózus célt tűzött ki maga elé: az akkumulátorok 100 százalékát szeretné begyűjteni, saját hálózatán kívül bevonva a folyamatba Európa összes hivatalos autóipari hulladékkezelő vállalkozását.

Ennek érdekében a vállalat a mai nappal 2018. március 31-ig meghosszabbítja jelenleg is hatályban lévő, akkumulátor újrahasznosítási megállapodásait:

1) A Franciaországban működő Société Nouvelle d’Affinage des Métaux (SNAM) 2011. július 1. óta felel az európai nikkel-metál hidrid (NiMh) akkumulátorok visszavételéért és újrahasznosításáért (érintett modellek: Prius, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports, Yaris Hybrid, valamint az összes Lexus hybrid modell)

2) 2012. augusztus 20. óta a belgiumi székhellyel működő Umicore N.V. feladata az európai lítium-ion (Li-ion) akkumulátorok visszavétele és újrahasznosítása (érintett modellek: Toyota Prius+ és Prius Plug-in)

„Amikor ügyfeleink hibrid gépkocsit vásárolnak, tisztában vannak azzal, hogy kiemelkedően takarékos üzem, stresszmentes vezetési élmény és kiváló általános megbízhatóság vár rájuk. Most pedig újabb érvet sorakoztatunk fel a hibrid vásárlása mellett: ügyfeleink biztosak lehetnek afelől, hogy autójuk teljes élettartama során kivételesen kedvező környezeti teljesítményre képes. Ez újabb fontos érv, amely a hibrid modellek mellett szól” – mondta Steve Hope, a TME környezetvédelmi ügyekért felelős ügyvezető igazgatója.

„Jelenleg az elhasznált hibrid akkumulátorokra túlnyomórészt újrahasznosítás vár. A TME azonban olyan kutatásokat kezdeményezett, amelyek célja, hogy felmérje a NiMH akkumulátorok újragyártásának különböző lehetőségeit” – tette hozzá Steve Hope. A lehetséges megoldások között szerepel a jármű-jármű vagy jármű-stacionárius fogyasztó viszonylatban működő energiaforrásként történő hasznosítás.

2000 óta mintegy 850 000 Toyota és Lexus full hybrid gépkocsi talált gazdára Európa-szerte. A Toyota környezetvédelmi programjában kulcsfontosságú szerepet játszik a természeti erőforrások megóvása; így a nagyfeszültségű akkumulátorok fenntartható újrahasznosítása alapvető prioritást élvez.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: