25 év után először történik meg Németországban az, hogy ugyanazon a pályán, ugyanazon a hétvégén négy- és kétkerekűek is versenyeznek. A Lausitzring ideális helyszínt jelent ehhez: nagy bukóterekkel és számtalan pályavonallal van ellátva, csak néhány változtatás szükséges az autós és motoros rendezvények között, a legtöbb természetesen a biztonságot szolgálja. Minden edzés és futam között 15-20 percnyi átalakítás szükséges.
A DTM hetedik, az IDM idei nyolcadik versenyét futja a brandenburgi pályán, a motorosok viszont nem használják a külső, háromszög alakú vonalvezetés harmadik kanyarját, hogy elkerüljék a hosszú, nagysebességű pályarészt, helyette a régi bokszutcabejáraton fordulnak a célegyenesre. AZ IDM számára két további pályabírói állást helyeznek működésbe, egyet az említett szakaszon, egyet az első kanyar bukóterénél. A harmadik kanyar rázóköveire gumiréteget szerelnek, az alternatív ív miatt ugyanis ők egy hiba vagy esés következtében a "rossz" irányból közelítenék meg a szegélyt. A motorosokra szigorúbb szabályok vonatkoznak azokon a pályarészeken, ahol a fal közel van.

A legnagyobb falat azonban a pálya tisztítása. A túraautók és együlésesek gumitörmelékét minden egyes motoros esemény előtt el kell takarítani, a rossz tapadású aszfalt ugyanis nagy veszélyt jelent számukra. Az időjárás-jelentés azonban esőről szól a hétvége nagy részében, ez pedig jelentősen segíti a szervezők dolgát.