Hat versenyhétvége, vagyis tizenkét futam után a második helyen állsz az Auto GP pontversenyében. Mennyire vagy elégedett eddig az idei szezonnal?
Év elején azt mondtam, hogy elsődleges célom, hogy a legjobb háromban zárjam az évet, de szeretném, ha harcba tudnék szállni a bajnoki címért is. Eddig hétszer állhattam dobogóra, vagyis több mint a futamok felén, Paul Ricardban pedig megszereztem életem első Auto GP-s futamgyőzelmét is. Voltak persze kevésbé szerencsés pillanatok is, de összességében elégedett vagyok.
Mi volt számodra a 2014-es szezon eddigi részének csúcspontja?
Sok jó dolog történt velem az év során szerencsére, így nehéz lenne egy pillanatot kiragadni. Paul Ricard azonban biztos emlékezetes marad a győzelmem miatt, a Hungaroringre pedig a fantasztikus hazai szurkolók miatt fogok sokáig emlékezni. Igazából remélem, hogy a legjobb dolgok még csak most jönnek majd!
Két hete a Red Bull Ringen két második hellyel mondhatjuk, hogy rendkívül eredményes voltál. Az ausztriai versenyhétvége után, hogy látod a bajnoki esélyeidet? Mennyire lehet még reális a bajnoki cím két fordulóval a vége előtt?
Kimiya Sato előnye jelentősnek mondható, főleg ha azt nézzük, hogy már csak négy futam van hátra, de egyáltalán nem mondtam még le a bajnoki címről. Ameddig lehetőség van, addig minden erőmmel harcolni fogok a végső sikerért.
Ez az első teljes szezonod az Auto GP-ben, de már tavaly is itt versenyeztél beugróként. Mit gondolsz a bajnokságról? Mennyire tartod erősnek a 2014-es mezőnyt?
Egy nagyon jó bajnokságnak tartom az Auto GP-t, mert a többi együléses szériához képest költséghatékonynak mondható, az autók erősek és igazi élmény velük versenyezni. Az utóbbi években, de idén különösen nehéz helyzetbe került számos versenyző és néhány neves bajnokság is. A nagy múltú brit és a német F3 jelenleg csak árnyéka korábbi önmagának és az utóbbi évek egyik legfelkapottabb sorozata a World Series by Renault 3.5 is problémákkal küzd, az egyik legjobb csapat a Carlin idén például kihagyja a teljes WSR szezont. Nem csoda, hogy ez a hullám az Auto GP-t is elérte. A mezőny létszáma sajnos elmarad a várakozásoktól, ami nekünk versenyzőknek sem túl jó, a nézőket pedig különösen rosszul érinti. A vetélytársak között azonban így is akadnak komoly ellenfelek. Elég csak Kimiya Satót említenem, aki véleményem szerint egy rendkívül ügyes pilóta. Sajnálom, hogy a GP2-ben idáig még nem sikerült igazán megmutatnia magát. Itt van még Kevin Giovesi is, aki mindig nagyon gyors, ám sajnos sokszor meggondolatlan, de említhetném Markus Pommert is, vagy Andrea Rodát, aki rengeteget fejlődött, amióta a Virtuosival versenyez, különösen ebben a szezonban.

Sokan kíváncsiak arra, hogy milyen Kiss Pál Tamás a hétköznapokban. Hogyan telnek a napjaid a Red Bull Ring és a Nürburgring közt?
Januárban megkaptam a diplomámat, így a hétköznapokban általában napi nyolc órában dolgozok. A bajnoki hajrára készülve növeltem a felkészülés intenzitását, így a múlt héten például a munka mellett egy nap kivételével minden nap keményen edzettem. Futás, úszás és kerékpár is volt a programban. Vasárnap pedig az argentin WTCC futamokat szakkommentáltam a Duna TV-n. Szerencsére Ausztria után jutott néhány nap a pihenésre is, amit a családommal és a barátaimmal töltöttem.
Jövő héten Németországban folytatjátok. Mire számítasz a Nürburgringen?
Jelen pillanatban úgy néz ki, hogy a formulaautózás világában nem tudok már előre lépni, így azt tervezem, hogy a zárt karosszériás sorozatok világában folytatom majd a karrierem az idei év után. A Nürburgringen pedig a DTM betétprogramjaként szerepel majd az Auto GP, így a következő forduló több szempontból is kiemelten fontos számomra. Egyrészt szeretném életben tartani a bajnoki esélyeimet az Auto GP-ben. Másrészt szeretnék bizonyítani a világ egyik legrangosabb versenysorozatának képviselői előtt is. Óriási megtiszteltetés lenne számomra, ha egy napon a magyar színeket képviselhetném a DTM-ben!
A DTM mellett más sorozatok is szóba jöhetnek számodra a jövőben?
Muszáj más sorozatokkal is számolnom, hiszen a DTM-be nem lehet bekerülni egyik napról a másikra, ráadásul rajtam kívül még rengetek kiváló pilóta álmodozik egy ilyen lehetőségről. A Porsche Szuperkupából és a Német Porsche Kupából az idei év elején is megkerestek, így akár az is lehet, hogy ott folytatom, de a Red Bull Ringen az ELMS-t látva az is megfogalmazódott bennem, hogy a GT, vagy a hosszú távú versenyzésben is szívesen kipróbálnám magam. Jelen pillanatban azonban még minden energiámmal az Auto GP-re szeretnék koncentrálni, ha vége a szezonnak, akkor kezdhetünk majd csak igazán gondolkodni a folytatásról.
Még egy utolsó DTM-es kérdés a végére. Az idei újoncok közül Nico Müller és Antonio Felix da Costa is ellenfeled volt a GP3-ban és a WSR 3.5-ben is összemérhettétek a tudásotokat. Szerinted nekik mennyire sikerült felvenniük a DTM ritmusát, és hogy látod a másik két újonc Vitaly Petrov és Maxime Martin eddigi teljesítményét?
Nico Müllert és Antonio Felix da Costát is nagyon jó pilótának tartom, generációjuk legjobbjai közé tartoznak és mindig is a legrangosabb bajnokságokban versenyeztek. A DTM mezőny erősségét pedig jól mutatja, hogy bár mindkettejüknek voltak szép pillanatai, tudásuk legjavát még nem igazán sikerült megvillantaniuk. Bevallom őszintén, hogy Maxime Martin pályafutását eddig nem nagyon követtem, de moszkvai győzelmével bizonyította, hogy itt a helye. Vitaly Petrov eddigi teljesítménye pedig kissé csalódást keltő, igaz a Mercedes sincs most a legjobb formában. Remélem, a hátralévő futamokon tud majd javítani az orosz is!