Az új szervezet függetlenül fog működni a három gyártótól és a széria szervezőitől, a cél javítani a kommunikációt és együttműködést a versenyzők, a sorozatot promótáló ITR és a német motorsport-szövetség között.
A DTMDA (DTM Drivers"™ Association) vezetője a korábbi versenyző, Manuel Reuter lesz. Mindegyik márkától egy-egy képviselő érkezik: az Auditól Timo Scheider, a BMW-től Timo Glock, a Mercedestől pedig a brit Gary Paffett. Bármelyik aktív versenyző csatlakozhat az új szövetséghez.

"Először is, kitüntetve érzem magam, hogy a DTM-versenyzők belém fektették bizalmukat, és a nyilvánosság előtt én képviselhetem ezt a válogatott mezőnyt" - mondta a vezetőnek kinevezett Reuter. "Korábbi versenyzői tapasztalataimnak köszönhetően, valamint tévés szakértőként eltöltött időm eredményeként pontosan tudom, milyen elvárások terhelik a résztvevőket. A feladatunk az lesz - semleges hangnemmel -, hogy a lehető legáttekinthetőbb és legkülönbözőbb véleményeket mutassuk be, miközben egy dologra fókuszálunk a versenyhétvégéken: a magával ragadó, első osztályú túraautó-versenyzésre."
A Forma-1 hasonló célú szövetsége, a GPDA (Grand Prix Drivers"™ Association) jóval régebben, 1961-ben indult, habár két évtizedes működés után feloszlott, és 1994-ben, a tragikus San Marinó-i versenyhétvégén alakult újra. Jelenlegi vezetője Jenson Button.