A spielbergi hétvége két szabadedzését a BMW két versenyzője, Maxime Martin és Augusto Farfus nyerte, utóbbi formája pedig az időmérőn sem változott: 1:24.967-tel, a hétvége legjobb körével leggyorsabb lett a 13 perces első etapban. A bajnoki éllovas, Marco Wittmann nem remekelt a szabadedzéseken, ezúttal viszont második időt futott. A Mercedes is elöl járt, Robert Wickens harmadik időt teljesített, míg Maxime Martin ötödik lett. Baljóslatú volt, hogy ezt a szakaszt az Audi legeredményesebbje, Jamie Green is csak a 11. helyen zárta.
Paul Di Resta második edzésen összetört autóját a HWA alakulat megjavította késő délutánra, a skót azonban csupán a 23., utolsó helyen volt képes végezni - 0,965 másodpercre Farfustól. Kiesett még Edoardo Mortara, a bajnokság harmadik helyezettje és az időmérőkön általában erősen teljesítő Adrien Tambay, akik nehéz vasárnapra számíthatnak. Timo Scheider viszont szerencsésnek mondhatta magát: hajszálra ugyanolyan köridőt futott, mint Gary Paffett, de mivel ő előbb szelte át a célvonalat, a továbbjutók közé került, míg a 2005-ös bajnok kiesett.

Wittmann javított és a második felvonásban már a legjobb időt teljesítette négy ezredmásodperccel Robert Wickens előtt. Szintén Mercedesszel Pascal Wehrlein harmadik lett, Augusto Farfus ezúttal negyedikként zárt, ő is továbbjutott az utolsó nyolc közé, akárcsak Timo Glock, Christian Vietoris, Maxime Martin és Jamie Green, az egyetlen audis.
Tízen viszont elvéreztek, közéjük tartozott a tavalyi győztes, Bruno Spengler (10. rajthely), a bajnokság másodikja, Mattias Ekström (16. rajthely), akinek holnap küzdenie kell, ha pontokat akar ledolgozni Wittmannon, illetve Miguel Molina (17. rajthely), aki a szabadedzéseken még remekelt. Nico Müller a szervokormány meghibásodása miatt nem tudott a Q2-ben pályára hajtani.

A harmadik etap elején Pascal Wehrlein állította fel a mércét 1:25.246-os körével, ezen 18 ezredmásodpercet faragott Marco Wittmann. Timo Glock mindkettejüknél gyorsabbnak bizonyult. Farfus csak Wehrleint tudta megelőzni, aztán a legvégén jött az etap elején megpördülő Robert Wickens, aki 1:25.175-ös idejével mindhárom BMW-nél jobbnak bizonyult, a Norisring után tehát idén másodszor is az első rajtkockából indulhat - azt a versenyt fölényesen megnyerte. Úgy tűnik, akárcsak a nürnbergi pálya, a Red Bull Ring is kedvez a Mercedesnek.
Timo Glock második helyről várja majd a lámpák elalvását, két márkatársa, Wittmann és Farfus elől. Pascal Wehrlein végül ötödik lett, Jamie Green, a legjobb audis hatodik (legközelebbi márkatársa, Mike Rockenfeller a 14. pozícióból indul majd), Christian Vietoris és Maxime Martin zárta a Q3 sorrendjét.
| 1. | Robert Wickens | Mercedes | 1:25.175 | - |
| 2. | Timo Glock | BMW | 1:25.181 | 0.006 |
| 3. | Marco Wittmann | BMW | 1:25.228 | 0.053 |
| 4. | Augusto Farfus | BMW | 1:25.237 | 0.062 |
| 5. | Pascal Wehrlein | Mercedes | 1:25.246 | 0.071 |
| 6. | Jamie Green | Audi | 1:25.266 | 0.091 |
| 7. | Christian Vietoris | Mercedes | 1:25.362 | 0.187 |
| 8. | Maxime Martin | BMW | 1:25.424 | 0.249 |
| 9. | Joey Hand | BMW | 1:25.259 | 0.084 |
| 10. | Bruno Spengler | BMW | 1:25.309 | 0.134 |
| 11. | Martin Tomczyk | BMW | 1:25.323 | 0.148 |
| 12. | Daniel Juncadella | Mercedes | 1:25.335 | 0.160 |
| 13. | Antonio Felix da Costa | BMW | 1:25.343 | 0.168 |
| 14. | Mike Rockenfeller | Audi | 1:25.385 | 0.210 |
| 15. | Timo Scheider | Audi | 1:25.400 | 0.225 |
| 16. | Mattias Ekström | Audi | 1:25.423 | 0.248 |
| 17. | Miguel Molina | Audi | 1:25.708 | 0.533 |
| 18. | Nico Müller | Audi | 1:25.526 | 0.351 |
| 19. | Gary Paffett | Mercedes | 1:25.577 | 0.402 |
| 20. | Adrien Tambay | Audi | 1:25.599 | 0.424 |
| 21. | Edoardo Mortara | Audi | 1:25.666 | 0.491 |
| 22. | Vitaly Petrov | Mercedes | 1:25.856 | 0.681 |
| 23. | Paul Di Resta | Mercedes | 1:25.932 | 0.757 |