DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek
Túraautó

DTM: A BMW az élen, a Mercedes elöl az edzéseken

Maxime Martin és Augusto Farfus húzta be a bajnokság hatodik fordulójának két szabadedzését a Red Bull Ringen. Mindkét esetben mind a három gyártó a legjobb három között zárt.

A Red Bull Ring, amely mindössze nyolc kanyart számlál, egészen más elvárásokat támaszt a versenyzőkkel és autókkal szemben, mint a legutóbbi versenyhelyszín, Moszkva: ennek ellenére az orosz forduló pole-pozíciósa és futamgyőztese, Maxime Martin megőrizte lendületét és az első szabadedzés legjobb körét futotta meg, szám szerint 1:25.985-ös időt. BMW-je mellett egy Audi és egy Mercedes végzett a legjobb három között Miguel Molina és Robert Wickens személyében. A kanadai Wickens egy másik rövid pályán, a Norisringen remekelt korábban.

 

A bajnoki éllovas, Marco Wittmann kilencedikként nyitott, legközelebbi ellenfele, az audis Mattias Ekström negyedik helyet szerzett. Wickens eredménye ellenére a Mercedes versenyzőit leginkább az eredménylista végén lehet megtalálni: a második leggyorsabb közülük, Christian Vietoris összetettben 12. lett, Paul Di Resta csak a 17. pozícióban következik.

 



A második edzésen Augusto Farfus tornázta fel a legjobb köridőt 1:25.247-re, a tavalyi szezon második helyezettje számára ez fontos pillanat volt, idén még tét nélküli edzésen sem végzett ennyire elöl. Vietoris közreműködésével újra a második lett a Mercedes, Miguel Molina harmadikként zárt, ő mutatta a két edzés legkiegyensúlyozottabb teljesítményét. A délelőtti leggyorsabb, Maxime Martin ugyanis mindössze a 20. pozícióban található - és még így is megjavította az akkor futott köridőt, Farfustól pedig kevesebb mint hét tizedmásodpercre maradt el.

 

A tavalyi futamgyőztes és idén is már két dobogót gyűjtő Bruno Spengler egyelőre nem mutatta meg magát, az edzésen 10.-ként zárt. Hasonló mondható el a tavaly itt pályafutása első dobogóját gyűjtő Marco Wittmannról, aki a kilencedik mellett egy 13. helyet ért el. Paul Di Resta az edzés elején összetörte Mercedesét, így az ő nevéhez nem fűződik mért kör.

 

 

 

Az időmérő edzés késő délután, 18:10-kor indul.

 

 

Az első szabadedzés végeredménye:

 

   Versenyző Csapat Idő Hátrány Körök
1. Maxime Martin BMW 1:25.985    2. Miguel Molina Audi 1:26.133 0.148 3. Robert Wickens Mercedes 1:26.259 0.274 4. Mattias Ekström Audi 1:26.343 0.358 5. Adrien Tambay Audi 1:26.369 0.384 6. Antonio Felix da Costa BMW 1:26.444 0.459 7. Mike Rockenfeller Audi 1:26.447 0.462 8. Timo Scheider Audi 1:26.459 0.474 9. Marco Wittmann BMW 1:26.476 0.491 10. Augusto Farfus BMW 1:26.495 0.510 11. Edoardo Mortara Audi 1:26.563 0.578 12. Christian Vietoris Mercedes 1:26.584 0.599 13. Jamie Green Audi 1:26.612 0.627 14. Martin Tomczyk BMW 1:26.666 0.681 15. Nico Müller Audi 1:26.689 0.704 16. Bruno Spengler BMW 1:26.822 0.837 17. Paul Di Resta Mercedes 1:26.829 0.844 18. Daniel Juncadella Mercedes 1:26.858 0.873 19. Timo Glock BMW 1:26.878 0.893 20. Joey Hand BMW 1:26.950 0.965 21. Gary Paffett Mercedes 1:26.994 1.009 22. Vitaly Petrov Mercedes 1:27.218 1.233 23. Pascal Wehrlein Mercedes 1:27.252 1.267    Versenyző Csapat Idő Hátrány Körök
1. Augusto Farfus BMW 1:25.247    2. Chistian Vietoris Mercedes 1:25.455 0.208 3. Miguel Molina Audi 1:25.475 0.228 4. Jamie Green Audi 1:25.528 0.281 5. Robert Wickens Mercedes 1:25.571 0.324 6. Martin Tomczyk BMW 1:25.573 0.326 7. Antonio Felix da Costa BMW 1:25.583 0.336 8. Pascal Wehrlein Mercedes 1:25.586 0.339 9. Timo Glock BMW 1:25.623 0.376 10. Bruno Spengler BMW 1:25.655 0.408 11. Nico Müller Audi 1:25.666 0.419 12. Daniel Juncadella Mercedes 1:25.732 0.485 13. Marco Wittmann BMW 1:25.734 0.487 14. Mattias Ekström Audi 1:25.737 0.490 15. Mike Rockenfeller Audi 1:25.749 0.502 16. Adrien Tambay Audi 1:25.766 0.519 17. Timo Scheider Audi 1:25.769 0.522 18. Vitaly Petrov Mercedes 1:25.868 0.621 19. Edoardo Mortara Audi 1:25.880 0.633 20. Maxime Martin BMW 1:25.926 0.679 21. Joey Hand BMW 1:25.949 0.702 22. Gary Paffett Mercedes 1:26.372 1.125 Paul Di Resta Mercedes       //$(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(img)").addClass("nomargin"); }); $(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(iframe)").addClass("nomargin"); }); // 20150310 //$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').css( "cssText", "line-height:0!important; margin-bottom:0;" ); $("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').addClass( "imgtext" ); //$("#post_text .post-img-title").css( "cssText", "margin-bottom:0px;" ); $("#post_text .post-img-title").addClass( "imgtext_m0" ); //$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').css( "cssText", "margin-top:10px;" ); $("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').addClass( "imgtext_mt10" );
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
© 2025 Formula.hu - Minden jog fenntartva!  |  Fejlesztette: insource.hu