"Nem is kívánhattam volna jobb napot magamnak!" - kezdte a norisringi verseny győztese, a pályafutása második sikerét - mellesleg idei első pontjait - megszerző Robert Wickens, aki 24 másodperces fölénnyel szelte át a célvonalat. "A kemény szezonkezdet után az edzéseken mutatott sebességem és a pole pozícióm gyakorlatilag a semmiből jött. A mai győzelem pedig egy valóra vált álom. A körülmények ugyanolyan nehezek voltak, mint az első sikeremnél, tavaly a Nürburgringen."
"De mindig is szerettem az ilyen körülményeket. A csapat keményen dolgozott, és ez a siker egy jutalom az erőfeszítéseikért. Az időjárásról ez már nem mondható el, sosem tudtuk, hogy esni fog, vagy száraz idő lesz. A csapat mindig informált, hogy folytassam a támadást, vagy inkább óvjam a gumikat. Köszönöm nekik, mindannyian nagyszerűek!" - áradozott a boldog győztes.

Az eddig szenvedő Mercedes gyár könnyen 1-2-es diadalt ünnepelhetett volna, Christian Vietoris azonban az utolsó tíz körben esett ki a versenyből. Érthető módon érzései teljesen ellentétesek Wickenséivel. "Ez a nullázás értékes pontokat vett el tőlem a bajnokságban. A jobb hátsó kereket nem rögzítették rendesen az utolsó kiállásomnál, ezért elveszítettem az első hajtást. Minden ehhez hasonló dolog különösen bosszantó, főleg, miután a második helyig küzdöttem magam."
Vietoris kiesésével az ifjú Pascal Wehrlein lett a második legjobb Mercedes-versenyző, aki a hatodik helyen ért célba. "Azt hiszem, a negyedik reális lett volna ma. Sajnos Adrien Tambay megforgatott engem, és az autóm teljes baloldalát megroncsolta. Ennek ellenére folytattam a támadó üzemmódot, és a végére még Tambayt is megközelítettem. Ez mutatja, hogy gyorsabb voltam nála, ami még érthetetlenebbé teszi az akcióját. összességében elégedett vagyok a pontszerzéssel. Robert győzelme is nagyszerű a csapat számára, különösen, mivel a moszkvai pálya a következő állomás, ami még jobban fekszik nekünk."

Paul Di Resta a második helyről indulhatott Wickens mögül, de már a biztonsági autó utáni rajtnál megpecsételődött sorsa: a mögüle induló Green meglökte, a skót pedig megpördült. Ez ráadásul akkor történt, amikor a safety car már kiállt a mezőny elől, de a hivatalos első versenykör még nem kezdődött el. "A versenyem már a rajt előtt tönkre lett téve. Fogalmam sincs, mit akart Jamie Green, amikor már a formációs körön megforgatott. A második pozícióból kitűnő esély állt volna előttem. Emiatt más stratégiával próbálkoztam, de amint a pálya száradni kezdett, még egy bokszkiállást közbe kellett iktatni, ami a versenyem végét jelentette" - panaszkodott a végül 15.-ként befutó Di Resta, aki ugyanabban a HWA csapatban versenyez, mint a korábban említett csapattársak. Green öt másodperces büntetést kapott a balesetért, de Vietoris kiesésével még így is második lett.
A Mercedes DTM-projekt kommunikációs főnöke, Wolfgang Schattling is értékelte a negyedik fordulót. "Több mint boldogok vagyunk ezzel a meggyőző győzelemmel. Robert klasszisteljesítményt mutatott a hétvégén. Szárazon és vizes pályán is gyors volt. Paul is dobogón végezhetett volna, de sajnos egy másik versenyző miatt megpördült. Ugyanez történt Pascallal és Gary Paffett-tel is később a verseny során. Az incidensek nélkül jobban szerepelhettünk volna csapatként, de a végeredménnyel elégedettek lehetünk, hiszen négy versenyből kettőt nyertünk a nehéz szezonkezdet ellenére."